کنایه امام جمعه بوشهر به سخنان رئیس جمهور
کنایه امام جمعه بوشهر به سخنان رئیس جمهور

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برخی به خاطر توجیه کار‌های خودشان، وقایع دوران امام حسن (ع) را به شکل دیگری با یک نگاه شخصی تحلیل می‌کنند.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله صفایی‌بوشهری در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره صلح امام حسن (ع) بیان کرد: انسان باید در رابطه با مسائل دینی و تاریخ اسلام تحقیقاتی صحیح داشته باشد و با دقت آن مسائل را کشف و بیان کند و از وقایع تاریخی تحلیل شخصی نکند.
وی عنوان کرد: برخی به خاطر توجیه کار‌های خودشان، وقایع دوران امام حسن (ع) را به شکل دیگری و با یک نگاه شخصی تحلیل می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در رابطه با تاریخ حکومت حضرت امام حسن مجتبی (ع) باید گفت که یکی از پیچیده‌ترین تاریخ سیاسی اسلام در زمان امام مجتبی (ع) بوده است و ایشان کاری بزرگ کرده‌اند، اما برخی به خاطر توجیه کار‌های خودشان، از آن وقایع به شکل دیگری با یک نگاه شخصی ورود پیدا می‌کنند و آن وقایع را طوری معماری و مهندسی می‌کنند که خودشان در نظرشان است، اما در واقع چیز دیگری است.
مسئولان به فکر معیشت مردم باشند
وی تاکید کرد: آقایان به فکر اقتصاد و معیشت مردم، به فکر کار‌های نشده و وضع بهداشت و درمان مردم باشند و این صحبت‌ها جز ایجاد مشکلات چیز دیگری نخواهد داشت.
آیت‌الله صفایی‌بوشهری ادامه داد: به همین خاطر وظیفه مسئولان اجرایی نظام، تلاش جهادی بر اساس مبانی اسلام و خدمت به مردم است. الان شرایط طوری نیست که آقایان حرف‌های دیگری بزنند به ویژه تحلیلی نادرست از وقایع داشته باشند. این است که باید در خدمت مردم باشند.
باید ریشه‌های صلح امام حسن (ع) را بررسی کنیم
وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم صلح امام حسن (ع) را مورد بررسی قرار دهیم که آن خودش چه آثاری داشته، باید ریشه‌های این کار را مورد بررسی قرار دهیم که خواص چه کار کردند با نظام اسلامی با رهبر دینی خودشان که دچار این بن بست شد و چه مشکلاتی این گروه برای نظام اسلامی ایجاد کردند که آثار بسیار ناگوار وسیعی در جامعه اسلامی و تاریخ اسلام گذاشت.
میز مذاکره با امریکا یعنی تسلیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یادآور شد: مذاکره با امریکا و مصالحه با آمریکا در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچ‌گاه نتیجه آن به سود طرف مقابل امریکا نخواهد بود و هر معاهده‌ای هم که بسته شود امریکا بدعهدی می‌کند و انجام نمی‌دهد حتی آن حداقل‌ها. میز مذاکره با امریکا یعنی تسلیم چنانکه در برجام هم مشاهده شد.
وی تاکید کرد: آقایان نباید با تحلیل‌های غیر صحیح در مسیری قرار بگیرند که سرانجام آن سازش و تسلیم خواهد بود آقایان با تکیه به خدا و اهل بیت و مردم، باید به پیشرفت نظام فکر کنند.