راه‌اندازی مرکز علمی‌کاربردی اتاق اصناف بوشهر
راه‌اندازی مرکز علمی‌کاربردی اتاق اصناف بوشهر

ندای استان:مرکز علمی‌کاربردی اتاق اصناف بوشهر چند روز پس از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، با حضور شماری از بازاریان بوشهر، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان و چند تن از مسئولان راه‌اندازی شد.

به گزارش ندای استان،رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان در این آیین که در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به این‌که این واحد در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد گفت: این هفدهمین واحد علمی‌کاربردی است که در استان بوشهر فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ البته تا پیش از این واحد‌های دولتی هم فعال بوده‌اند که پس از ابلاغ دولت تعطیل و یا در واحد‌های بخش خصوصی ادغام شدند.
شبیر اشک‌پورمطلق افزود: در استان بوشهر ظرفیت کسب‌وکار و بازار بسیار بالا است و برای بهره‌وری بیشتر از فضا نیاز به انتقال دانش‌های مهارتی به این بخش وجود دارد که امیدواریم این واحد بتواند چنین کاری را انجام دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در این آیین گفت: امروزه کسب‌وکار‌ها نیازمند فناوری و مهارت است که بخشی از آن شخصی و بخش دیگر اکتسابی است که این واحد می‌تواند جنبه‌های دانشگاهی و علمی این کار را تقویت کند.
سعید زرین‌فر افزود: حتی کسانی که در سال‌های دور فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز باید خود و دانش خود را به‌روز کنند تا بتواند در محیط رقابتی بازار فعالیت کنند.
او هم‌چنین بار دیگر از بازاریان استان بوشهر که در آغاز همه‌گیری کرونا دو ماه داوطلبانه بازار و مغازه‌هایشان را تعطیل کردند سپاسگزاری کرد و ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را خواستار شد.
رئیس هیئت امنای مرکز علمی‌کاربردی اتاق اصناف بوشهر هم گفت: این مرکز با چهار رشته کاردانی مدیریت واحد صنفی، حسابداری واحد صنفی، خیاطی و آرایشگری زنانه کار خود را آغاز کرده است و برنامه داریم در سال‌های آینده رشته‌های بیشتری به این واحد اضافه کنیم.
مصطفی گراشی افزود: بر پایه فرآیند و زمان تعیین‌شده دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور، ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید در این واحد نیز در حال انجام است که امسال کار خود را با پذیرش ۱۵۰ دانشجو آغاز می‌کند.
او ادامه داد: بخشی از کلاس‌های مهارتی باید حضوری باشند که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهند شد و بخش‌هایی که نظری هستند نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهند شد./صداوسیما