رقابت در مسابقه تلویزیونی برای دانش‌آموزان استان/اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس
رقابت در مسابقه تلویزیونی برای دانش‌آموزان استان/اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس

خبر استان:استاندار بوشهر از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت، توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: طرح برگزاری مسابقه علمی تلویزیونی برای دانش‌آموزان استان هر چه زودتر آغاز شود و شرایطی فراهم کنید تا دانش‌آموزان برای راهیابی به این مسابقه با هم رقابت کنند.

وی با بیان اینکه از اول مهرماه امسال طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: باید کسانی که از طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان بهره می‌برند را در اجرای طرح دخیل کنیم و اصراری نداشته باشید که دیگران در تصمیم‌گیری شما دخالت نکنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دهیاری و شهرداری و شوراها باید در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، گفت: برای توزیع امکانات در مدارس، باید سطح‌بندی صورت گیرد و تا اول مهرماه مسئله تأمین سرمایش و گرمایش در مدارس باید تکمیل شده و مدرسه‌ای بدون کولر نباشد.

سالاری با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت، توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: از این رقم ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و توسعه مدارس است که ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان نوسازی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز و نوسازی کلاس‌های درس اختصاص می‌یابد که از این رقم هم ۶۰ درصد از اعتبارات سازمان نوسازی و ۴۰ درصد اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

استاندار بوشهر تأکید کرد: هر دستگاه عمومی که بخواهد آموزش‌های عمومی و رسمی بدهد باید با آموزش و پرورش هماهنگ باشد، تداخل کار آموزش موجب دوگانگی آموزشی شده و به یادگیری دانش‌آموزان لطمه می‌زند، ضمن اینکه این مشکل در سطح کشور به‌درستی حل‌نشده است.

سالاری در ارتباط با پروژه مهر مدارس هم گفت: دستگاه‌های اجرایی که معین مدارس مختلف هستند نهایت همکاری را برای آماده کردن مدارس جهت آغاز سال تحصیلی داشته باشند.

وی در مورد طرح نخبه‌پروری و تقویت بنیه علمی که در استان در حال اجراست، اظهار داشت: باید در این مورد دقت شود تا تداخلی در امور این دو طرح صورت نگیرد ضمن اینکه تقویت بنیه علمی و نخبه‌پروری در تمام پایه‌ها باید آغاز شود.

استاندار بوشهر در مورد اصرار برخی خانواده‌ها به انتخاب رشته‌های خاص در دانشگاه گفت: ساختار تعریف مشاغل در جامعه ما تغییر کرده و به همین دلیل است که دانشجوی ترم ۴ رشته برق دانشگاه شریف مجدداً در کنکور شرکت کرده و رتبه یک تجربی را کسب می‌کند.

وی اضافه کرد: ما باید تقویت بنیه علمی را هدف بگیریم و نارسایی و مشکلات مربوط به رشته‌های تحصیلی را به مسؤولان کشوری گوشزد کنیم./فارس