کاهش اهدا خون در استان/زنان هم خون بدهند
کاهش اهدا خون در استان/زنان هم خون بدهند

ندای استان: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه شیوع کرونا خانه نشینی مردم میزان اهدا و ذخیره خون این استان رو به کاهش گذاشته‌است.

به گزارش ندای استان،دکتر نرگس عبیدی روز پنجشنبه به مناسبت ۹ مرداد روز ملی اهدای خون در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم در این شرایط به دلیل شرایط کرونا در خانه ماندن را انتخاب کرده‌اند هرچند این فرایند بسیار عالی است اما باعث شده میزان مراجعه آنها به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یابد این درحالی است که نیاز به خون همیشگی و پروتکل ثابتی است مردم نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

وی اضافه کرد: کاهش میزان مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون ذخایر خونی این استان را تحت تاثیر قرار داده و در حال کاهش است.

عبیدی بیان کرد: علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی استان بوشهر که نیازمند همیشگی خون هستند، افرادی نیز که دچار سوانح و حوادث می‌شوند و کسانیکه در نوبت جراحی قرار دارند، نیازمند خون می‌شوند براین اساس نیاز به خون پیوسته است.

عبیدی اضافه کرد: در شرایط کنونی تولید خون در استان بوشهر نسبت به درخواست‌ها کمتر شده و این  وضعیت ذخایر خونی این استان را تحت تاثیر قرار داده‌است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: مردم یقین داشته باشند همه وسایلی که در پایگاه‌های انتقال خون استفاده می‌شود یک بار مصرف و یا وسایلی هستند که به طور مرتب ضد عفونی می‌شود و همه دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با توجه به جمعیت از نظر اهدای خون در کشور جایگاه مناسبی دارد اضافه کرد: اهدا یخون کار مردانه نیست و زنان نیز می‌توانند در این کار شرکت کنند و ما اطمنان می‌دهیم اگر اهدا کننده شرایط اهدا داشته باشد از آنها خون گرفته می‌شود.

عبیدی ادامه داد: اهدا کنندگان دائمی خون می‌توانند مبلغ کسانی باشند که می‌توانند خون اهدا کنند و آنها را ترغیب به اهدای خون کنند.

وی یادآور شد: سه سال است استان بوشهر در اهدای خون مستمر جزو استان‌های برتر کشور است.