کمک ۹ میلیاردی پارس جنوبی به بیمارستان‌های بوشهر
کمک ۹ میلیاردی پارس جنوبی به بیمارستان‌های بوشهر

ندای استان:شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس به منظور مشارکت در امر تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر، مبلغ ۹۰ میلیارد ریال به خرید لوازم و تجهیزات پزشکی ضروری اختصاص داد.

به گزارش ندای استان، مسعود حسنی امروز در جمع خبرنگاران از کمک ۹۰ میلیارد ریالی شورای راهبردی به بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: این تجهیزات و لوازم پزشکی بر اساس نیاز مراکز درمانی منطقه و با نظر مسؤولین و کارشناسان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خریداری‌شده است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه افزود: این تجهیزات توسط کارشناسان خبره بهداشت و درمان صنعت نفت و از معتبرترین برندهای موجود انتخاب‌شده است. کار خرید این تجهیزات به اتمام رسیده و ان‌شاءالله در اسرع وقت در روزهای آینده به بیمارستان‌های منطقه تحویل داده خواهد شد.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح نیز بیان داشت: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در همراهی با جامعه پیرامونی در مقابله با اپیدمی ویروس کرونا و باهدف ارتقاء سطح توانمندی مراکز درمانی منطقه پارس جنوبی، نسبت به تأمین اقلام موردنیاز آن‌ها اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: این تجهیزات مبتنی بر نیازسنجی‌های کارشناسی و بر اساس مشکلات درمانی شناسایی‌شده در مراکز درمانی منطقه به‌ویژه در ارتباط با بیماران مبتلابه ویروس کرونا در منطقه خریداری‌شده‌اند.

این مقام مسؤول گفت: این تجهیزات شامل دستگاه تنفس مصنوعی، ونتیلاتور ثابت، تخت آی سی یو، دستگاه سونوگرافی، ویدئو لانگوسکوپ، انواع دستگاه اکسیژن ساز، نیولایزر، پالس اکسی‌متر، دستگاه اتوسکوپ و افتالموسکوپ‌، دی‌سی شوک، پمپ اینفوژن، انواع مانیتور علائم حیاتی، ویلچر، ساکشن دوشیشه، دستگاه دیالیز RO برخی از تجهیزات و لوازم خریداری‌شده در این طرح هستند.

وی مراکز درمانی بهره‌مند از این تجهیزات را بیمارستان زینبیه خورموج، بیمارستان امام خمینی کنگان، بیمارستان شهید گنجی دشتستان، بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه، بیمارستان توحید جم، درمانگاه ابن‌سینا شیرینو و بیمارستان امام هادی (ع) دیر نام برد.

به گزارش فارس، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در ابتدای سال جاری نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به مقابله با گسترش ویروس کرونا و تجهیز بیمارستان‌های استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار داده بود.