فراربیمه ای ودستمزدهای غیرواقعی ازمشکلات تامین اجتماعی دراستان بوشهر
فراربیمه ای ودستمزدهای غیرواقعی ازمشکلات تامین اجتماعی دراستان بوشهر

خبر استان:مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: فرار کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارگران و پرداخت دستمزدهای غیر واقعی ازسوی کارفرمایان که امکان دارد به درخواست خود کارگران باشد، از مشکلات عمده تامین اجتماعی در این استان است.

به گزارش خبر استان،یونس خسروانی روز پنجشنبه دربازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: فرار مالیاتی و پرداخت نشدن میزان حق بیمه واقعی کارگران، باعث می شود تا آنها در زمان بازنشستگی با مشکلات عمده ای در زمینه دریافت مستمری روبرو شوند.
وی با بیان اینکه ارائه اطلاعات نادرست از سوی کارفرمایان و کارگران به تامین اجتماعی مشکل سازاست، اضافه کرد: با توجه به زیان هایی که در نتیجه ارائه اطلاعات نادرست به سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و این سازمان وارد می شود، رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه فرهنگ سازی و به کاهش مشکلات این بخش کمک کنند.
خسروانی با تاکید بر تبیین جایگاه بیمه درجامعه اظهارکرد: تبیین جایگاه بیمه و ساختار تامین اجتماعی به امنیت جامعه کمک می کند به همین دلیل افراد باید نسبت به پرداخت حق بیمه واقعی برای تضمین آینده خود متعهد باشند.
وی در باره مطالبات تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: کل مطالبات بیمه ای این اداره کل حدود پنج هزار میلیارد ریال است که اگر وصول شود به بهبود وضعیت تامین اجتماعی در استان کمک می کند.


خسروانی ادامه داد: بخش عمده این مطالبات بیمه ای مربوط به بخش خصوصی و میزان کمتری دولتی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: برای تحقق بخشیدن شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این سازمان اقدام به بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب کرده است به گونه ای که ۱۰۰ درصد جرائم آنها بخشیده می شود و می توانند در ۱۲ قسط نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره طرح ‘اس اس ان’ (شماره تامین اجتماعی متمرکز) گفت: این طرح یک بانک اطلاعاتی است که اطلاعات آن برای اجرای همه طرحهای اجتماعی قابل بهره برداری است.
خسروانی افزود: استان بوشهر در زمینه اجرای طرح اس اس ان درمیان استانهای هم رده خود در کشور رتبه اول را دارد و با اجرای آن تاکنون سه هزار میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح اس اس ان (اختصاص شماره الکترونیکی به بیمه شدگان تامین اجتماعی) یکی از خدمات مهم الکترونیکی این سازمان است که اجرای آن منجر به کاهش حضور مردم در شعبه ها، کاهش تنش و صرفه جویی در هزینه ها می شود.
خسروانی با بیان اینکه طرح اس اس ان شامل اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور هم می شود یادآور شد: براساس این طرح هر شخصی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرد دارای یک شماره ۱۱رقمی است که برای همیشه این شماره به وی تعلق دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره فعالیت های درمانی این سازمان گفت: هرچند بخش درمان تامین اجتماعی مستقل و در حوزه مدیریت درمان است ولی یک تعامل بین بخشی وجود دارد.
وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت بخش درمان در سلامت افراد جامعه هرچند تلاش هایی برای بهبود وضعیت خدمات در این بخش شده است ولی خدمات درمانی در بخش مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر باید ارتقا و بهبود یابد.
خسروانی گفت: ظرفیت های اقتصادی موجود دراستان بوشهر ایجاب می کند که مردم این استان از بهترین و بالاترین سطح خدمات درمانی برخوردار باشند.


مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره بیمه خبرنگاری گفت: صندوق حمایت از هنرمندان که شامل همه هنرمندان و خبرنگاران می شود در سازمان فعال است و براساس قانون ۲۰ درصد حق بیمه را کارفرما، ۷ درصد مستخدم، ۳ درصد بیمه بیکاری و ۴ درصد مربوط به سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری است که باید پرداخت شود.
خسروانی درباره رسالت خبرنگاری افزود: خبرنگاری شغلی سخت و زیان آور است و اگر امروز نیز تحرکی در جامعه وجود دارد به خاطر تلاش رسانه هاست.
وی تاکید کرد: رسانه ها بعنوان بازوان نظام تاکنون به گونه ای کار کرده اند که هرجا مسئولان لکنت زبانی داشته اند، برای طرح مشکلات آنها وارد عمل شده اند.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیزدراین نشست گفت: فعالیت ۱۷۰سایت، ۲۲ هفته نامه، دو روزنامه، ۷۰ سرپرستی روزنامه های سراسری در کنار نمایندگی چند خبرگزاری ظرفیت بالای رسانه ای در این استان است که تاکنون به خوبی از این فرصت برای تبین قابلیت ها و جلب مشارکت عمومی استفاده بهینه نشده است.
اکبر اقبال مجرد افزود: تحت پوشش بودن و بهره مندی شمار زیادی از جمعیت استان بوشهر از خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی ضرورت تقویت تعامل بین بخشی این سازمان با رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی را دوچندان کرده است.
وی بااشاره به اینکه این مهم دردوره مدیریتی جدید تامین اجتماعی استان بوشهر مطلوب تر شده است یادآورشد:رسانه ابزار مناسبی برای ارتباط دوسویه سازمان تامین اجتماعی با مخاطبان گسترده این سازمان است.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: انتقال اطلاعات مورد نیاز جامعه هدف در سازمان تامین اجتماعی شامل بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و انعکاس نوع نگرش و مطالبات افراد تحت پوشش به مسئولان این سازمان از طریق رسانه ها بستر فعالیت و ارایه خدمت را آسان تر می کند.
دراین نشست ظرفیت های رسانه ای ایرنا و آمادگی همکاری دوجانبه در اجرای ماموریت های سازمانی تبیین شد.