میانگین سنی فوتی‌های کرونا در استان ۷۲ سال است
میانگین سنی فوتی‌های کرونا در استان ۷۲ سال است

ندای استان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: از ابتدای پاندمی کووید ۱۹ تاکنون ۱۳ تن در این استان فوت شده که میانگین سن آنها ۷۲ سال است.

به گزارش ندای استان؛عبدالمحمد خواجه‌ ئیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ۴۶ درصد از فوتی‌های قطعی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا که شامل ۶ زن و ۷ مرد است دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند و بقیه موارد بالای ۶۰ سال سن داشتند.

وی افزود: بیش از ۷۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر در گروه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند اما در تمامی گروه‌های سنی موارد ابتلا شناسایی شده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: میانگین سنی افرادی که به دلیل شدت بیماری به بیمارستان مراجعه کرده‌اند ۴۶ سال است.

خواجه‌ییان گفت: از ۲۹۲ مورد بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا ۶۹ نفر بیماری قلبی، کلیوی، تنفسی و سایر بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند که معادل ۲۳.۶ درصد از این گروه است.

وی بیان کرد: هیچ گروه خاصی در برابر ابتلا به کووید ۱۹ ایمن نیست و دلیل تفاوت ظاهری در بروز بیماری در گروه‌های مختلف مسائل فنی اپیدمیولوژیک مثل نوع شناسی موارد بیماری، پراکندگی سنی گروه‌های در معرض خطر، پراکندگی سنی گروه‌های در دسترس، وجود بیماری زمینه‌ای در افراد و بسیاری عوامل دیگر است که هر کدام نیاز به تفسیر و توصیف تخصصی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: آنچه عموم مردم باید بدانند این است که رعایت اصول بهداشتی باعث جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود و مردم باید برای حفاظت از خود و دیگران در برابر این ویروس توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

خواجه‌ییان افزود: حفظ فاصله حداقل یک متری با دیگران، شست‌و‎‌شوی مکرر دست و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی، پوشاندن دهان و بینی با آرنج و دستمال و ضدعفونی دست‌ها و ماندن در منزل برای بیماران و استفاده از ماسک در برخورد با دیگران همچنان ضروری است.