آیین “میعاد هنر” با حضور هنرمندان استان برگزار می‌شود
آیین “میعاد هنر” با حضور هنرمندان استان برگزار می‌شود

خبر استان:مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای استان بوشهر با حضور هنرمندان استان در آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مصطفی مردانی افزود: آیین “میعاد هنر” و مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای استان بوشهر به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان هم استانی برگزار می‌شود.

مردانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر با آیین “میعاد هنر” در گلزار شهدای استان آغاز می‌شود. همچنین این مراسم در دیگر شهرستان‌ها به همت کانون بسیج هنرمندان هر شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی، گرامیداشت ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب و معرفی هنر انقلاب اسلامی است، بیان داشت: اندیشه‌های شهید آوینی راه روشنی را پیش روی هنرمندان ترسیم کرد؛ از این رو ۲۰ فروردین‌ماه سالروز شهادت این شهید والامقام به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

مردانی با اشاره به اینکه در این آیین هنرمندان رشته‌های مختلف هنری حضور دارند، بیان داشت: شهدا حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و در این راه با مجاهدت های خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عزت و افتخار رساندند و امروز معرفی این ارزش‌ها بر عهده هنرمندان است.

وی در پایان یادآور شد: در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا توسط هنرمندان در کل استان پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.