دبیر خانه اقتصاد سبز مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در بوشهر راه اندازی شد
دبیر خانه اقتصاد سبز مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در بوشهر راه اندازی شد

خبر استان:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: نوروز امسال بیش از ۱۵ هزار کیسه زباله قابل بازیافت را با نشان و شعار محیط زیست آماده و در روز طبیعت در اختیار میهمانان نوروزی قرار دادیم.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح امروز اولین جلسه تخصصی فعالیت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیران و معاونان اداره کل در سالن جلسات برگزار شد حسین دلشب ضن گرامیداشت سال ۹۵ و تاکید براعمال حداکثر توان و ظرفیت برای انجام منویات مقام معظم رهبری در همه زمینه ها علی الخصوص پیرامون “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” اظهار داشت:

با پژوهش و تکیه بر خلاقیت ، برنامه ریزی و توکل ، سال گذشته اداره کل بوشهر توانست در سطح کشور موفقیت های قابل تحسینی بدست آورد که نتیجه ی تعهد ، تلاش بی وقفه، دانش محوری ، همدلی و همزبانی همکاران اداره کل و دوستداران محیط زیست بود؛ و امسال نیز با کسب تجربه از سالهای گذشته و افزایش بهره وری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به یاری خداوند در مسیر حفاظت از محیط زیست و انفال الهی فرهنگسازی و حرکت می کنیم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه گفت: نوروز امسال بیش از ۱۵ هزار کیسه زباله قابل بازیافت را با نشان و شعار محیط زیست آماده و در روز طبیعت در اختیار میهمانان نوروزی قرار دادیم.

وی ایجاد کمپ های فعال فرهنگسازی و ارائه خدمات محیط زیستی به مسافران در استان را به عنوان دیگر برنامه ی اداره کل محیط زیست بوشهر عنوان کرد و افزود: همگام با جهان در تبادل اطلاعات و نظر به تاثیر بی بدیل ارتباطات موثر،       با برنامه ریزی های انجام شده ، فعالیت های رسانه ای اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سال ۹۵ گسترده تر خواهد شد و قصد داریم با استفاده از توان و ظرفیت های کم نظیر موجود برنامه های ویژه ی محیط زیست و آگاه سازی بیش از پیش جامعه هدف را در رسانه های سنتی و مدرن علی الخصوص صدا وسیما سازماندهی و اجرا نماییم .

دلشب در ادامه خبر از راه اندازی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در این اداره کل داد و تشریح کرد:

پیوند اقتصاد مقاومتی با اقتصاد سبز را در دستور کار قرار داده ایم و این حرکت نوآورانه می تواند در ارتقاء سطح آگاهی محیط زیستی جامعه و نتایج قابل مشاهده آن برای مردم امید و شوق فراوان به همراه داشته باشد.

حسین دلشب مناطق حفاظت شده استان بوشهر را از جمله بکر ترین ، بی نظیر ترین و قابل توجه ترین مناطق کشور دانست و افزود: برای حفاظت بیشتر این مناطق تمهیداتی اندیشیده شده است که با استفاده از فناوری های جدید ، نقشه های تدارک دیده شده و آموزش های ارائه شده تغییرات اکوسیستم را بصورت جدی تری مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهیم ، مناطق حساس را بهتر و بیشتر شناسایی ، نگهداری و در جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی با پیش بینی های علمی فناورانه پیشگام خواهیم بود.

وی حریم خورها و سواحل را از جمله مناطق حساس و مهم دانست و گفت: یک تا دو کیلومتری این مناطق که اکوسیستم های ویژه محسوب می شوند به عنوان اراضی ساحلی مطرح و بخاطر حال و آینده مردم ، در آمایش سرزمین دیده شده است و غیر قابل واگذاری اعلام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر کنترل و مدیریت ریز گردها را به عنوان یک دغدغه مهم معصومه ابتکار اشاره کرد و تاکید کرد: تیم تشکیل شده برای مطالعات و ارائه برنامه های اجرایی در سال ۹۵ برای مقابله با پدیده گردوغبار برنامه های خود را به سازمان ارائه می کند.

حسین دلشب فعالیت های فرهنگی و هنری را در گسترش اهداف محیط زیست راعمیق با اثرگذاری کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: جشنواره ی بین المللی فیلم سبز را یک حرکت فرهنگی هنری شایسته و موثر ارزیابی نمود بر اجرای این جشنواره بصورت همزمان باکشور تاکید کرد.