شبکه آب‌رسانی روستاهای استان بوشهر بازسازی می‌شود
شبکه آب‌رسانی روستاهای استان بوشهر بازسازی می‌شود

خبر استان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تامین آب در روستاهای استان فرسودگی شبکه‌های آبرسانی است که در این راستا بازسازی این شبکه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبر استان، روح‌الله طاهریان‌پور صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب‌رسانی در روستاهای استان بوشهر با بیان اینکه همه مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی استان بوشهر دارای مخازن ذخیره هستند اظهار داشت: سرانه ایجاد مخزن ذخیره آب در روستاهای استان بوشهر به ازا هر نفر بین ۱۶۰ تا ۲۳۰ لیتر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ روستای استان بوشهر از داشت مخزن ذخیره آب محروم هستند گفت: این ۱۸۰ روستا ۱۰ درصد جمعیت روستایی استان بوشهر در بر دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر افزود: از ۱۸۰ روستای فاقد مخزن ذخیره آب استان بوشهر ۱۰۴ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا دارند.

طاهریان‌پور با تاکید بر نصب مخزن ذخیره آب در روستاهای یاد شده گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مخازن ۵ تا ۱۵ متر مکعبی در روستاهای فاقد مخزن نصب و این در حالی است که روستاهایی که دارای مخزن فرسوده هستند ترمیم و نوسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم آبرسانی در روستاها فرسودگی شبکه‌های آبرسانی بیان کرد: طول شبکه‌های آبرسانی روستاهای استان بوشهر افزون بر پنج هزار کیلومتر است که ۳۵ درصد آن نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تاکید کرد: بازسازی شبکه‌های آبرسانی فرسوده روستاهای استان بوشهر در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد./تسنیم