حدود ۴۵ درصد کلاس های استان بوشهر هوشمند است
حدود ۴۵ درصد کلاس های استان بوشهر هوشمند است

ندای استان:سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: البته اگر بخواهیم این درصد را در مقایسه مدارس روستایی با شهری عنوان کنیم، در مورد حدود ۳۴ درصد مدارس روستایی و ۵۰ درصد مدارس شهری کار هوشمندسازی کلاس ها صورت گرفته است.

به گزارش ندای استان،حسین درتاج در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه بوشهر عنوان کرد: استانداردهای آموزشی شامل حداقل هایی چون کلاس، تابلو، معلم، و تجهیزات و امکاناتی چون برق، آب، حداقل فضا، ماژیک و تخته وایت برد و… است. ما در استان مدرسه کانکسی یا کپری نداریم، البته مدارسی وجود دارد که به دلیل کمبود جا یک یا دو کلاس آن از یک یا چند کانکس در کنار فضای آموزشی خود استفاده می ‌کنند که من به شخصه این موضوع را در شهرستان دشتی و یا سعدآباد دیده ام.

سعی شده عدالت آموزشی در همه مدارس استان رعایت شود

وی اظهار کرد: مدارس روستایی از نظر فضای آموزشی نسبت به مدارس شهری شرایط خوبی دارند، ولی از بقیه جهات مانند نیروی انسانی هنوز بین آنها فاصله است، که البته ایجاد مدارس نمونه شبانه روزی برای دانش آموزان محروم مستعد گامی در زمینه عدالت آموزشی بوده است.

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: سعی کردیم عدالت آموزشی را در سطح استان رعایت کنیم‌ که البته در برخی شهرستان ها به دلیل ارتباط هایی که وجود داشته است مانند نمایندگان مجلس، و یا تلاش ادارات آموزش و پرورش آن شهرستان ها در کمیته برنامه ریزی، توانسته اند اعتبار خوبی گرفته و به عنوان‌ مثال درصد مدارس هوشمند بیشتری نسبت به سایر شهرستان ها داشته باشند.

حدود ۴۵ درصد کلاس های استان بوشهر هوشمند است

درتاج با بیان اینکه عدالت آموزشی فقط در هوشمندسازی مدارس خلاصه نمی شود، گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه ای در سطح استان وجود ندارد که حداقل یک کلاس هوشمند نداشته باشد، و میانگین استان بوشهر به لحاظ هوشمندسازی کلاس ها از میانگین کشوری بالاتر است. حدود ۴۵ درصد کل کلاس‌های استان هوشمند است و به عبارتی تا پایان سال گذشته از بین ۹ هزار و ۸۶۴ کلاس درس، ۴ هزار و ۴۸۸ کلاس هوشمند بوده اند.

وی افزود: از جمله مصادیق دیگر عدالت آموزشی شامل فرصت های برابر آموزشی است که دانش آموز در دورترین نقاط روستایی و عشایری با مرکز استان فرصت های برابری از لحاظ امکانات، معلم خوب و غیره… در اختیار داشته باشند که معمولا اینگونه نیست و با مفهوم واقعی عدالت آموزشی فاصله داریم.

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: البته اگر بخواهیم این درصد را در مقایسه مدارس روستایی با شهری عنوان کنیم، در مورد حدود ۳۴ درصد مدارس روستایی و ۵۰ درصد مدارس شهری کار هوشمندسازی کلاس ها صورت گرفته است.

حسین درتاج وجود انواع و اقسام مدارس موجود در استان و کشور را نیز به دور از عدالت آموزشی خواند و تصریح کرد: فرصت استفاده از مدارس غیرانتفاعی برای اقشار ثروتمند جامعه وجود دارد، و یا مدارس خاص مانند تیزهوشان، شاهد و… که این مدارس در مقاطع مختلف زمانی به وجود آمده و هم‌اکنون نیز کسی قدرت براندازی آنها را ندارد.