محبوب‌ترین اسامی دختران و پسران در ۱۰ سال اخیر در استان بوشهر کدامند؟+اینفوگرافیک
محبوب‌ترین اسامی دختران و پسران در ۱۰ سال اخیر در استان بوشهر کدامند؟+اینفوگرافیک

ندای استان:در ۱۰ سال گذشته اسامی مختلفی به صورت مقطعی مورد استقبال والدین قرار گرفت اما در این مدت اسامی ائمه معصومین همیشه محبوب بوده اند.

به گزارش ندای استان،اسم نمود انسان است و معرف هرکس در جامعه، اسم او است، نام اشخاص می‌تواند بر روحیه و شخصیت‌ فرد تأثیر گذارد چراکه تمام عمر، او را با این نام خطاب می‌کنند و فرد به نوعی خود را مصداق واقعی آن نام می‌داند.

یکی از حقوق فرزند بر پدر و در واقع نخستین احسان و نیکی پدر نسبت به کودک، پس از تولّد، آن است که نام نیکو و مناسبی برای او انتخاب نماید.

پیامبر اکرم (ص) مؤمنان را به نامگذاری‌ فرزندانشان با نام نیکو سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند: نخستین چیزی که هر کس از شما به فرزندش پیشکش‌ می‌کند نام نیکو است زیرا که در روز قیامت هرکسی را به اسمش صدا می‌زنند.

انتخاب نام نیکو برای فرزندان اهمیت زیادی دارد، از جمله مظاهر زیبایی هر انسانی نام خوب و زیبا می‌باشد، نام گذاری به دلیل نقشی که ایفا می‌کند باعث تاثیر گذاری و تاثیر پذیری عمیقی در عرصه اجتماعی افراد می‌گردد. نام اشخاص جامعه می‌تواند معرف فرهنگ ملی و ارزش‌های اخلاقی آن جامعه باشد همچنین انتخاب نام‌های شخصیت‌های دینی برای فرزندان علاوه بر اینکه معرف دین و آیین افراد است می‌تواند نشانه علاقه به حقایق دین در افراد باشد.

از آنجایی که نام‌ها غالباً با انگیزه، عشق و علاقه برای آن فرد انتخاب می شود و با توجه به اینکه در ایران اسلامی مردم علاقه خاصی به ائمه معصومین دارند نام فرزندان خود را از نام ائمه برمی‌گزینند.

با بررسی آمار مشاهده می‌شود که در ۱۰ سال اخیر فاطمه همواره رتبه اول در فراوانی نام‌های برگزیده شده برای دختران و محمد دارای بیشترین فراوانی در نام‌های برگزیده شده برای پسران در استان بوشهر بوده است.

فاطمه، زهرا، زینب، رقیه، فاطمه زهرا، مریم، یسنا، نازنین زهرا، ریحانه، معصومه، ستایش، باران، آوا، مهسا، هستی، سارا، مهرسا، سارینا، نرجس و کوثر در لیست‌ فراوان‌ترین نام‌های برگزیده‌ برای دختران طبق آمار در ۱۰ سال‌ اخیر بوده است.

همچنین فراوان‌ترین نام‌های‌ برگزیده شده برای پسران در این ۱۰ سال محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل، علیرضا، رضا، محمدطاها، مهدی، محمدرضا، امیرمحمد، امیرعباس، علی اصغر، محمدمهدی، محمدحسین، امیررضا، پارسا، محمدجواد و طاها می باشد.