جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۶۲هزار نفر رسید
جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۶۲هزار نفر رسید

ندای استان:پاسالار بیان کرد: نسبت جنسی مرد و زن در استان در سال ۹۷ نشان می‌دهد به ازاء ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۱۰ پسر متولد شده است،

به گزارش ندای استان،مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: آخرین برآورد جمعیتی نشان می‌دهد جمعیت این استان تا پایان سال ۹۷ به یک میلیون و ۱۶۲ هزارو ۹۲۳ نفر رسیده است.

اسکندر پاسالار افزود: از این تعداد ۶۱۶ هزار نفر مرد و ۵۴۶ هزار و ۲۹۷ نفر زن هستند که ۸۳۱ هزار نفر در شهرها و ۳۳۱ هزار نفر در روستاها اقامت دارند.

وی با بیان اینکه پنجره طلایی یکی از موضوعات مهم در جمعیت است افزود: این پنجره شامل گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال یعنی فعال‌ترین و پویاترین نیروی جامعه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: خوشبختانه این استان با قرار گرفتن در جایگاه ۲۹، از نظر شاخص‌های سالخوردگی شرایط مطلوبی در میان استان‌های کشور دارد که نشان‌دهنده جوان بودن این استان است.

وی با اشاره به کاهش تولد‌ها در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مقایسه زاد و ولد در سال ۹۶ نسبت‌به سال ۹۵ نشان‌دهنده کاهش تولد است، البته مقایسه مرگ و میر در سال ۹۷ نسبت‌به سال ۹۶ نشان‌دهنده کاهش ۹٫۵ تا ۱۰ درصدی مرگ و میر است که شرایط استان را تا حدودی فعال نگه می‌دارد.

پاسالار بیان کرد: نسبت جنسی مرد و زن در استان در سال ۹۷ نشان می‌دهد به ازاء ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۱۰ پسر متولد شده است، همچنین به ازای فوت هر ۱۰۰ زن ،۱۳۳ مرد از دنیا می‌رود.