۲۵۰ هزار بوشهری زیرپوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون
۲۵۰ هزار بوشهری زیرپوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

ندای استان:سعید کشمیری گفت:عامل مهم و اصلی مرگ و میر قلبی و عروقی به سبب کنترل نشدن فشار خون است.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری ظهر امروز در حاشیه آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با تاکید بر نقش مهم کنترل فشارخون در بهبود سلامتی اظهار داشت: عامل مهم  و اصلی مرگ و میر قلبی و عروقی به سبب کنترل نشدن فشار خون است که در این راستا برای بهبود سلامتی این مهم باید در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی،  پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی را یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی دانست و تاکید کرد: در آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون،  این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تا ۱۵ تیرماه اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد بالای ۳۰ سال در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد:  در آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همه افراد بالای ۳۰ سال به ویژه بیماران کلیوی و مادران باردار تحت کنترل فشار خون قرار می‌گیرند.

کشمیری، با بیان اینکه  تمام مراکز جامع، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و تیم‌های سیار اندازه‌گیری و ثبت فشار خون را رایگان انجام می‌دهد خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا بتوانیم، وضعیت حدود ۲۵۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار دهیم و وضعیت سلامتی قلبی و عروقی آنان مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه این خدمات با همراهی و همکاری همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود گفت: ارائه خدمات کنترل فشارخون در مراکز جامع و پایگاه سلامت و تیم‌های سیار برای همه افراد جامعه به‌صورت کاملاً رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از بیماری فشار خون ناشی از تغذیه و رفتارهای غذایی است تاکید کرد: اصلاح سبک زندگی، سبب کنترل ۵۰ درصد بیماری فشار خون می‌شود.