نیروهای اخراجی پارس جنوبی همچنان بلاتکلیفند
نیروهای اخراجی پارس جنوبی همچنان بلاتکلیفند

ندای استان:عدم بکارگیری جوانان و نیروهای کار این مناطق سبب می‌شود تا آنها موطن خود را ترک کرده و برای اشتغال به شهرها و استان‌های دیگر بروند.

به گزارش ندای استان،هفت ماه است که تعدادی از نیروهای منطقه ویژه پارس جنوبی بلاتکلیف هستند. این نیروها ماه‌ها در انتظار تعیین و تکلیف هستند و حقوق نگرفته‌اند و حتی بیمه این نفرات واریز نشده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بارها وعده داده است که این نیروها به زودی تعیین و تکلیف می‌شوند اما همچنان خبری از تعیین و تکلیف نیروها نیست.

نماینده جنوب استان بوشهر و نماینده دشتی و تنگستان نیز در سخنرانی‌های مختلف تاکید داشتند که جلساتی با مدیران ارشد نفت و گاز داشتند و این نیروها به زودی تعیین و تکلیف می‌شوند.

عدم بکارگیری جوانان و نیروهای کار این مناطق سبب می‌شود تا آنها موطن خود را ترک کرده و برای اشتغال به شهرها و استان‌های دیگر بروند.

خوب است بدانیم عسلویه واقع در جنوب شرقی ترین نقطه استان بوشهر یکی از مناطق مهم کشور از نظر انرژی و ذخایر گازی موجود در آن است. ذخایری که هشت درصد گاز کل جهان و بیش از ۴۸ درصد گاز کل ایران برآورد می‌شود. این یک حقیقت و یک واقعیت غیر قابل انکار است که این بخش استراتژیک از کشور، نقش مهمی در تپش قلب اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

مسئولان فقط وعده می‌دهند

وحید از کارکنان بلاتکلیف پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: از بلاتکلیفی خسته شدیم، مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی فقط تبلیغ می‌کند، ای کاش عمل می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه فقط سه ماه از مطالبات گرفتیم و حتی به خیلی از نیروها مطالبات پرداخت نشده است.

وحید بیان داشت: متأسفانه بیمه هم واریز نشده است؛ از دی‌ماه تا الان نه کسی حقوق گرفته نه بیمه پرداخت شده است.

این نیروی بلاتکلیف منطقه ویژه با بیان اینکه مدیر عامل منطقه ویژه همواره خبر جذب می‌دهد اما هیچ گاه عملی نمی‌شود اظهار داشت: ما از دفتردار و مشاور پشتیبانی همه سوال گرفتیم کسی از جذب نفرات خبر ندارد و فقط پاس‌کاری است.

لزوم رفع مشکل نیروهای بلاتکلیف

شهریاری نماینده دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: تعدادی از نیروهای کار در پارس جنوبی اخراج شدند و مراجعاتی برای احقاق حقوق شأن به اینجانب داشتند.

شهریاری تاکید کرد: در نشست با مدیر عامل شرکت ملی نفت بر حل این موضوع تاکید شد و مطابق دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت، مقرر شد مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت در اسرع وقت اقدامات لازم برای کاریابی و بازگشت به کار تمام نیروهای بومی اخراج شده در سازمان منطقه ویژه را انجام دهند.

۲۰۰ نیرو بلاتکلیف هستند

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: تعداد ۲۰۰ نفر از نیروهای منطقه ویژه همچنان بلاتکلیف هستند و به زودی مشکل استخدام آنها حل می‌شود و جذب سازمان منطقه ویژه می‌شوند.

وی به زمان تعیین و تکلیف نیروها اشاره‌ای نکرد.

نیروهای بومی به کار خود برگردند

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تاکید کرد: از عوامل مهم بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در جامعه به سبب بیکاری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین به بیکاری جوانان تحصیل کرده استان در منطقه ویژه پارس جنوبی اشاره کرد و و تاکید کرد: از وزارت نفت می‌خواهیم نیروهای بومی و افراد اخراج شده را به کار خود بازگرداند.

جذب نیروها بر اساس اولویت بومی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام اینکه در شرایط فعلی بحث جذب این کارکنان در هیئت مدیره شرکت ملّی نفت ایران قرار است مطرح شود، تصریح کرد: پیشنهاد این است که این نیروها برای جایی که ظرفیت‌های خالی در منطقه ویژه و سایر شرکت‌های فعال گاز و پتروشیمی وجود دارد، جذب شوند.

سید پیروز موسوی با تاکید بر اینکه به‌زودی بحث جذب این کارکنان با اولویت بومی استان بوشهر تعیین تکلیف خواهد شد، اظهار داشت: جذب آنها در قالب قراردادهای پیمانکاری انجام می‌شود و بر خلاف گذشته که بدون قرارداد و بیمه این کارکنان مشغول به کار شدند قطعاً در جذب جدید قرارداد و بیمه‌ای برای این کارکنان پیش بینی خواهد شد و با رعایت تمامی قوانین و مقررات نسبت به جذب آنها اقدام می‌کنیم.

پیش از این، با وعده‌های نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه قرار شده بود که این نیروها جذب سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی شوند اما این وعده‌ها مسکنی بود بر زخم نیروهایی که همچنان بلاتکلیف هستند و حتی حقوق و بیمه آنها هم واریز نمی‌شود.