بیشترین تلفات جاده ای در محور تنگستان/نصب ۵۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت
بیشترین تلفات جاده ای در محور تنگستان/نصب ۵۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت

ندای استان:علم گفت:با تعامل دستگاه های ایمنی و آموزش های مستمر، تعداد تلفات جاده ای معابر شهری وروستایی این استان در چهار سال گذشته ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ندای استان،حمید رضا علم افزود: در سال گذشته، ۱۹۹ نفر در معابر شهری و روستایی استان براثر حوادث ترافیکی جان خود را ازدست دادند این درحالی است که درسال ۱۳۹۴، این آمار به ۲۴۹ نفر می رسید.
وی اضافه کرد: در حوزه موتورسواری سال ۹۴، ۸۰ کشته در استان بوشهر ثبت شد این درحالی است که این آمار در سال ۹۷ با ۳۵ درصد کاهش به ۵۲ نفر رسیده است.
علم اضافه کرد: با توجه به کاهش میزان تلفات ناشی از تصادف های ترافیکی در راه های برون شهری و روستایی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تقدیر کرد.
وی اظهار کرد: نصب سیستم های هوشمند جاده ای و ارائه آموزش های مستمر به روستائیان و مدارس حاشیه راه ها و تعامل دستگاه های ایمنی از جمله عوامل کاهش نرخ تلفات جاده ای در استان بوشهر است.
علم یادآور شد: در زمان حاضر ۵۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای ارتباطی استان بوشهر فعال است ونصب ۱۴ دستگاه دیگر هم در دست اجراست.
وی بیان کرد: در گام بعد نصب دوربین در محور اهرم – برازجان و سیراف – جم از پروژه های مهم این اداره کل است که با تامین اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.
ایرنا نوشت،علم یادآور شد: در زمان حاضر بیشترین تلفات جاده ای با ۴۱ کشته در محور ساحلی دلوار- دیر است وانتظار می رود با نصب دوربین های کنترل سرعت حوادث در این محور کنترل شود.
وی ادامه داد: محورهای بوشهر- برازجان و خورموج – کنگان از دیگر جاده هایی است که درمیزان حوادث ترافیکی رتبه های دوم و سوم استان را دارند.
علم گفت: بعد از ۱۴ سال که همواره بیشترین حوادث ترافیکی مربوط به شهرستان دشتستان بود در زمان حاضر بیشترین تلفات در استان بوشهر مربوط به محور تنگستان و شهرستان های دشتستان و بوشهر رتبه های دوم و سوم را دارند.
وی یادآور شد: ۴۷ نقطه حادثه خیز در استان بوشهر شناسایی شده که از اینشمار۲۱ نقطه مشاور باید طراحی کند که از این تعداد ۱۰ نقطه قرارداد بسته شده و در حال کار هستیم و مابقی با ابلاغ اعتبار، ایمن سازی می شود.
علم گفت: آشکار سازی ۱۶ نقطه حادثه خیز استان بوشهرانجام شده و برای نقاطی که باید اصلاح هندسی انجام شود ردیف اعتباری آنها مشخص می شود.