نیازمند گروه‌های خونی منفی هستیم
نیازمند گروه‌های خونی منفی هستیم

ندای استان:نرگس عبیدی گفت:خون‌های اهدایی علاوه بر استفاده در استان در صورت نیاز به استان‌های فارس و خوزستان هم ارسال می شود.

به گزارش ندای استان، نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر ذخائر بانک خون استان تامین است اما باز هم نیازمند گروه‌های خونی منفی هستیم.

وی افزود: گروه خون AB  مثبت نسبت به دیگر گروه‌ها کمترین اهدا کننده و گروه خونی Oمثبت بیشترین اهدا کننده را در استان و کشور دارد.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه هر کیسه خون می تواند جان ۴ نفر را نجات دهد یادآور شد: از هر یک واحد خون اهدایی گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت و فاکتورهایی به نام کرایول گرفته می‌شود که هر کدام نیمه عمر محدودی دارند و باید با اهدا مستمر خون جایگزین شوند.

وی خاطرنشان کرد: خون‌های اهدایی علاوه بر استفاده در استان در صورت نیاز به استان‌های فارس و خوزستان هم ارسال می شود.

عبیدی با اشاره به اینکه بیشتر اهدا کنندگان آقایان هستند اضافه کرد: پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان در ماه مبارک رمضان پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

وی ادامه داد: روزه‌داران می‌توانند در ساعات اداری به پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های دشتستان، گناوه و کنگان مراجعه کنند و در شهر بوشهر نیز پایگاه انتقال خون علاوه بر ساعات اداری، شب‌ها نیز از ساعت ۲۱ تا ۲۴ پذیرای داوطلبان اهدا خون است.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: انتقال خون استان بوشهر به عنوان نماینده سامانه سپاس آماده ثبت نام از داوطلبان اهدا سلول‌های بنیادی است و افراد ثبت‌نام کننده با معرفی به ستاد مرکزی انتقال خون تهران از سلول‌های بنیادی آنها برای درمان بیماران خاص استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در استان بوشهر اهدا کننده سامانه سپاس هستند.