بانوان استان بوشهر در بخش مدیریت+اینفوگرافیک
بانوان استان بوشهر در بخش مدیریت+اینفوگرافیک

ندای استان:در یکسال گذشته، در سطح کلان مدیریتی شاهد رشد ۱۶٫۵ درصدی مدیریت زنان بوده‌ایم که این آمار در استانداری ها با رشد ۶۰ درصدی مدیریت زنان همراه بوده است.

به گزارش ندای استان،انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای گسترش تحصیلات و دانش و بینش و کسب مهارتها را برای عموم زنان در کنار مردان فراهم کرد و با ارتقای تحصیلی و علمی، زنان بسیاری توانمندی حضور در عرصه های مدیریتی راکسب کردند.

در طی سال‌های اخیر و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه با احقاق حقوق و تثبیت جایگاه زنان در جامعه و به ویژه در حوزه‌های مدیریتی این امر پذیرفته شده که زنان بخش عظیمی از سرمایه جامعه بوده و کشور ما اگر می‌خواهد گام‌های محکمی در مدار توسعه و پیشرفت بردارد باید زنان را در ساختارهای تصمیم‌گیری به ویژه سطوح بالای مدیریت سیاسی و اقتصادی وارد نماید.

انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای گسترش تحصیلات و دانش و بینش و کسب مهارتها را برای عموم زنان در کنار مردان فراهم کرد و با ارتقای تحصیلی و علمی، زنان بسیاری توانمندی حضور در عرصه های مدیریتی راکسب کردند.
در یکسال گذشته، در سطح کلان مدیریتی شاهد رشد ۱۶٫۵ درصدی مدیریت زنان بوده‌ایم که این آمار در استانداری ها با رشد ۶۰ درصدی مدیریت زنان همراه بوده است.
نسبت نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی از۱٫۲% در دوره اول به ۵٫۹% در دوره دهم افزایش یافته است.
قبل از انقلاب خانم‌های قاضی در کل ایران ۳۳ نفر بودند، الان بیش از ۱۰۰۰ نفر قاضی زن داریم.
طبق سرشماری سال ۹۵، در مجموع تعداد زنان در میان قانونگذاران، مقامات عالیرتبه و مدیران و متخصصان به ۲۵۴۷۱۴۲ نفر رسیده است.

افزایش سهم مدیریتی بانوان استان بوشهر 

استاندار بوشهر گفت:استفاده از توان مدیریتی بانوان و تقویت نقش آنان در این بخش به عنوان نیمی ازجمعیت فعال و توانمند استان بوشهر در حوزه سیاسی همواره از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است و برای تحقق برنامه دولت در این بخش تلاش می‌شود.

عبدالکریم گراوند گفت:هدف گذاری دولت تدبیر و امید در استفاده از توان مدیریتی بانوان ۳۰ درصد است که این آمار تاکنون در این استان به میزان ۱۴.۵ درصد محقق شده است. این درحالی است که در قبل از دولت تدبیر و امید میزان مشارکت بانوان در پست‌های مدیریتی تنها ۶ درصد بود.

تدوین سند مربوط به زنان در استان بوشهر 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیزگفت: تلاش می‌شود صدای حق طلبی مردم شنیده شود و با روان سازی امور زمینه رسیدگی به مشکلات آن‌ها فراهم شود.

مریم آذر شب افزود: در زمان حاضر سند مربوط به زنان در استان بوشهر در حال تدوین است و با رونمایی از آن تمام اعتبارات زنان و خانواده در بودجه ۹۸ براساس این سند اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: توانمندی‌ها و توان مدیریتی زنان در ارائه خدمات در راستای مسئولیت اجتماعی به اثبات رسیده است.

آذرشب تصریح کرد: خانم‌های شاغل خواستار رعایت فضای تعادل جنسیتی و وحدت رویه بر اساس قانون در ادارات و دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با توجه به توانمندی بانوان و خلاقیت آنان می‌توان از اندیشه‌ها و ظرفیت آنان به صورت برابر در همه عرصه‌ها استفاده کرد.

بانوانی که برای اولین بار در بخش مدیریتی دولتی استان بوشهر منصوب شدند و هم اکنون در حال خدمت می باشند.