استمداد از نیروهای مردمی/سطح و جمعیت ملخ های بوشهر در حال افزایش
استمداد از نیروهای مردمی/سطح و جمعیت ملخ های بوشهر در حال افزایش

ندای استان:عمرانی گفت:امیدواریم بتوان هجوم ملخ ها را مهار کرد، اما در حال حاضر با وجود انجام عملیات مبارزه، سطح و جمعیت ملخ ها در حال افزایش است.

به گزارش ندای استان،خسرو عمرانی اظهار داشت: از آخرین نقطه استان در مرز مشترک دیلم با خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تا شهرستان دیّر درگیری وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار انجام شده است، گفت: دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر، تنگستان، دشتی و دیّر شهرستان های درگیر در هجوم ملخ ها هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در مرز مشترک سه استان بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با انجام هماهنگی ها و اقدامات مشترک مبارزه انجام می‌دهیم چرا که آلودگی‌ها به سمت آن استان‌ها هم پیشروی خواهد کرد. 
عمرانی خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای وزارت جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با ملخ ها تخصیص داده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر علی رغم انجام عملیات مبارزه، سطح و جمعیت ملخ ها در حال افزایش است، افزود: در استان بوشهر نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جدید برای مبارزه در نظر گرفته شده ولی حجم و سطح آلودگی و دشواری مبارزه بسیار زیاد است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: ما همچنان برای مبارزه ساماندهی و برنامه ریزی می کنیم و امیدواریم که بتوان ملخ ها را مهار کرد، اما هیچ چیز مشخص نیست.
خسرو عمرانی بیان کرد: نیروهای ما تجدید ساماندهی شده و سمپاشی های بیشتر به خصوص در دشتستان و دیلم انجام شده است، همچنین توسط شورای مدیریت بحران شهرستان و با همکاری استانهای همسایه اقداماتی را انجام داده ایم و در دشتستان نیز نیروها از سایر شهرستان ها در راستای مبارزه با ملخ‌ها بسیج شده اند.
وی با درخواست استمداد از نیروهای مردمی گفت: مردم بایست در تامین تراکتور، سمپاش و نیروی کار ما را یاری نمایند و برای این کار می توانند به مراکز جهاد کشاورزی خصوصاً مراکز مربوط به نقاط آلوده مراجعه نمایند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: دستگاه‌هایی چون سمپاش پشت تراکتوری و فرغونی برای اقدامات مبارزه ای مورد نیاز است و انتظار داریم شهرداری ها و دهیاری ها به خصوص با امکانات خود به کمک جهاد کشاورزی بیایند.
عمرانی با بیان اینکه اقدامات مبارزه ای در برابر هجوم ملخ ها تنها سمپاشی است، اظهار داشت: هیچ راه مبارزه ای جز سمپاشی نیست و حتی پیشگیری نیز نمی توان کرد چون ورود و پیشروی ملخ ها در کنترل ما نیست.
ایسنا نوشت،وی با اشاره به روند مبارزه تاکید کرد: سطح آلودگی و مناطق صعب العبور خیلی زیاد است و سختی کار نیز بالا می باشد. از بقیه دستگاه‌های عضو ستادهای بحران شهرستان ها انتظار داریم که تمام قد کمک کنند و این موضوع را تنها مربوط به جهاد کشاورزی ندانسته و به عنوان یک بحران ملی به آن نگاه کنند.
گفتنی است طبق اعلام سازمان فائو در حالت خوشبینانه ملخ‌ها تا ۴ یا ۵ سال آینده مهمان ما هستند؛ ملخ‌هایی که تمام گیاهان سر راه خود را می‌خورند.