اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی با افتتاح پروژه قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز
اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی با افتتاح پروژه قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز

شهریاری گفت: قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر شیراز سخت ترین عملیات احداث این راه آهن و به طول ۲۵ کیلومتر است.

به گزارش ندای استان،سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید از کارگاه و پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر- شیراز ،گفت: راه آهن با اینکه از لحاظ سرمایه گذاری اولیه دارای گرانترین نوع زیرساخت حمل و نقل است، اما امن ترین و ارزانترین حمل و نقل را فراهم می کند و از جمله شاخص های توسعه یافتگی کشور محسوب می شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس گفت: چهار نماینده دوره دهم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تمامی اعتباراتی که فراتر از برنامه بودجه سالهای ۹۷ و ۹۸ از طرف سازمان برنامه و بودجه در اختیار داشتند را به این پروژه اختصاص دادند تا بعد از سالها، مردم شریف استان شاهد فعال شدن این پروژه با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان باشند.

وی افزود: قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر شیراز سخت ترین عملیات احداث این راه آهن و به طول ۲۵ کیلومتر است که طی آن ۱۸ پل به مجموع طول ۲۹۱۰ متر و ۹ تونل به مجموع طول ۲۱۸۴ متر است که شامل یک ایستگاه درجه سه “هور” به طول ۱۱۵۰ متر و ایستگاه درجه یک “اهرم” به طول ۱۲۰۰ متر خواهد بود.

شهریاری ادامه داد: حجم خاکبرداری این قطعه، ۲ میلیون ۶۸۹ هزار متر مکعب، حجم خاکریزی ۱ میلیون  ۸۵۸ هزار مترمکعب، حجم بتن ریزی ۱۴۳ هزار و ۹۰۰ متر مکعب است که ۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آرماتوربندی خواهد داشت.

اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی با افتتاح پروژه قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تکمیل این پروژه، مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شده و ضمن توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و ۶ میلیون تن بار در سال طی ۱۰ سال را میسر کرده و همچنین ظرفیت جابجایی ۱ میلیون نفر در سال اول بهره برداری و افزایش سالانه تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال را خواهد داشت.

۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز، از جوانان بومی هستند

شهریاری با اعلام اینکه تا کنون ۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر شیراز، از جوانان بومی شهرستان هستند، افزود: سرعت پیشرفت پروژه وضعیت مناسبی دارد و تاکنون حدود ۲۹۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده و پیش بینی می شود تا یکماه آینده و با تامین مواد منفجره مورد نیاز، عملیات حفاری تونل های مسیر آغاز گردد.

سرعت پیشرفت پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر شیراز مطلوب است

عضو کمیسیون عمران مجلس، سرعت پیشرفت پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز را مطلوبی ارزیابی کرد و افزود: این پروژه نیازمند نگاه خاص ملی است تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و بر این اساس و به زودی جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم سرعت تزریق اعتبارات را متناسب با سرعت پیشرفت پروژه افزایش دهیم./خانه ملت

Visited 1 times, 1 visit(s) today