یک بوشهری فرمانده سپاه حفاظت کل کشور شد
یک بوشهری فرمانده سپاه حفاظت کل کشور شد

ندای استان:سردار سرتیپ فتح الله جمیری، فرمانده دفاع مقدس بوشهری به عنوان فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

به گزارش ندای استان، روز گذشته سرتیپ دوم پاسدار فتح الله جمیری طی حکمی از سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده سپاه حفاظت جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

جمیری یکی از رزمندگان دوران ۸سال دفاع مقدس است که در کارنامه خود نزدیک به یک دهه فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و در حال حاضر نیز فرمانده سپاه حفاظت عهده دار است.

لازم به ذکر است که سپاه حفاظت با ماموریت حفاظت از اشخاص و حفاظت پروازهای جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه خدمات به مردم ایران است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدات بسیاری برای نظام نوپای اسلامی از سوی دشمنان انقلاب به‌وجود آمد که ترور و حذف شخصیت‌های تراز اول انقلاب اسلامی از جمله مهمترین این تهدیدات بود.

از سال ۱۳۶۸ به بعد سپاه حفاظت از شخصیت‌ها و سپاه حفاظت ولی‌امر از یکدیگر تفکیک می‌شوند و سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) تشکیل می‌شود. پس از تغییر و تحولی که در ساختار سپاه انجام می‌گیرد، فرماندهی حفاظت سپاه تشکیل می‌شود که مسئولیت اداره سپاه حفاظت انصار المهدی و سپاه حفاظت هواپیمایی را به‌عهده می‌گیرد.

از آن زمان تاکنون سپاه توانسته است با به‌کارگیری شیوه‌های روز دنیا و همچنین ابداع روش‌های بومی عملکرد درخشانی در حفاظت از جان شخصیت‌ها و مسئولان نظام داشته باشد.