ثبت ۱۲میلیون و ۹۰۰ هزار شب اقامت نوروزی در استان
ثبت ۱۲میلیون و ۹۰۰ هزار شب اقامت نوروزی در استان

ندای استان:ستوده یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد توزیع سفر در نوروز امسال بخوبی انجام و مدت زمان ماندگاری مسافران نیز نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

به گزارش ندای استان، مهرداد ستوده روز پنجشنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: همچنین سامانه های راهداری از آغاز تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار تردد را در جاده های این استان گزارش کردند.
وی بیان کرد: رتبه استان بوشهر در بخش جذب مسافران نوروزی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنوز به طور رسمی مشخص نشده است.
ستوده یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد توزیع سفر در نوروز امسال بخوبی انجام و مدت زمان ماندگاری مسافران نیز نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود در تعطیلات نوروز امسال ۱۲میلیون و ۹۰۰ هزار شب اقامت گردشگران در این استان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان بوشهر و افزایش میزان ورودی ها نسبت به خروجی ها بیانگر مهمان نوازی مردم این استان و احساس امنیت و آرامش مسافران در استان بوشهر است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: هرچند آمارها بیانگر افزایش حضور مسافران نوروزی در استان است ولی به طور قطع یکسری کاستی هایی وجود دارد و تلاش می شود در قالب پروژه بوشهر توریسم ۲۰۲۲ شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها برای سال آینده اقدام شود.
وی یادآور شد: در طول نوروز به دلیل بارندگی ها آبگرفتگی معابر و ریزش کوه در استان وجود داشت اما با هماهنگی موجود در مدیریت بحران و حضور بموقع نیروها کمترین حادثه ناگواری در این مدت رخ نداد.
ستوده با اشاره به وقوع سیل در چندین استان کشور اضافه کرد: با بسیج همگانی بین مردم و مسئولان تاکنون ۱۱ مرحله کمک رسانی از این استان به مناطق سیل زده انجام شد.
ایرنا نوشت،وی یادآور شد: این کمک ها شامل ماشین آلات امدادی و راهسازی، ارزاق، مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و البسه است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از همت و همیاری مردم استان بوشهر در کمک رسانی به سیل زدگان استان های کشور قدردانی کرد و گفت: مسئولان باید قدردان این مردم باشند و خدمت به آنان افتخار است.