۴۵۰ کنسرت در استان برگزار شد/مسئولیت نظارت بر کافه ها به عهده اماکن است
۴۵۰ کنسرت در استان برگزار شد/مسئولیت نظارت بر کافه ها به عهده اماکن است

ندای استان:زندویان خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج موسیقی فاخر ایرانی از اهداف برگزاری این برنامه های فرهنگی و هنری است.

به گزارش ندای استان، محمدحسین زندویان در این ارتباط بیان داشت: استان بوشهر از استان های پیشرو در برگزاری کنسرت های موسیقی صحنه ای است که سال گذشته ۴۵۰ کنسرت در این راستا برگزار شده است.

وی افزود: کنسرت های برگزار شده شامل موسیقی سنتی، پاپ، تلفیقی، کلاسیک، محلی و کارگاهی است  که بیشترین مجوز در بخش پاپ بوده است.

وی یادآور شد: این تعداد اجرا در سال ٩٧ نسبت به سال ٩۶ رشد بیش از ١٢ درصدی داشته است.

زندویان با اشاره به اینکه هر کنسرت حداقل در ٢ سانس برگزار شد، گفت: شهر بوشهر و دیلم به ترتیب با ٢٨۴ و ١۴بیشترین و کمترین اجرا را داشته اند.

وی همچنین به برگزاری ٣ جشنواره ی موسیقی در سال ٩٧ اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره موسیقی منطقه ای “کوچه” با حضور ٨ گروه از استان های خوزستان، کهگلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و بوشهر مهمترین رویداد این بخش در استان بوده است.

مسئولیت نظارت بر نحوه فعالیت کافه ها بر عهده اماکن است

روابط عمومی این اداره کل نوشت،زندویان خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج موسیقی فاخر ایرانی از اهداف برگزاری این برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان داشت: مجوز فعالیت کافه های سنتی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غیر سنتی برعهده صنف مربوطه است.

زندویان اظهار کرد: مجوز اجرای برنامه های فرهنگی به صورت عمومی در کافه ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می گردد.

وی بیان کرد: مسئولیت نظارت بر نحوه فعالیت کافه ها بر عهده اماکن است و تعطیلی برخی از کافه هایی که خلاف قوانین و مقررات برنامه هایی را اجرا می کنند بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

زندویان افزود: برگزاری برنامه هایی برخلاف عرف با توجه به بافت سنتی و فرهنگی حاکم بر جامعه باعث می شود خانواده ها تمایلی به حضور در برنامه های فرهنگی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه هایی فرهنگی که بدون مجوز در کافه های سنتی برگزار می شود ممکن است ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی به دنبال داشته باشد و ایجاد مشکل کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اجرای برخی برنامه ها برخلاف عرف جامعه چهره شهر را ناپسند می کند اما برگزاری برنامه های فرهنگی در چارچوب قانون و با رعایت اصول هیچ مشکلی ندارد و مسئولان نیز از این برنامه ها استقبال می کنند.