کشف بیش از ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی بوشهر
کشف بیش از ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی بوشهر

ندای استان:سرهنگ بارگاهی گفت: این شناورها سوخت خود را در دریا به شناورهای دیگر تحویل می‌دادند تا به کشورهای عربی منتقل کنند.

به گزارش ندای استان، سرهنگ محمد حسین بارگاهی افزود: در بازرسی از یک شناور فله بر ۲۵۰هزار لیتر سوخت، دو شناور صیادی ۲۵ هزار لیتر و یک شناور خدمه بر ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان در قالب یک شبکه سازماندهی شده اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند اضافه کرد: این شناورها سوخت خود را در دریا به شناورهای دیگر تحویل می‌دادند تا به کشورهای عربی منتقل کنند.

به گفته جانشین فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ فروند شناور حامل سوخت قاچاق توسط پاسداران کشف شده است.

خبرگزاری صداوسیما نوشت،وی تصریح کرد: سوخت‌های توقیفی به شرکت ملی نفت تحویل داده می‌شود.

سرهنگ بارگاهی همچنین از توقیف ۶ فروند شناور صیادی که اقدام به صید ترال (کف روب) می‌کردند خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: از این شناورها ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماهی کشف شد که به دستور دادستان بین نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد توزیع می‌شود.

جانشین فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این شناورها بعد از سیر مراحل قانونی به دریابانی تحویل داده می‌شوند تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه با کسانی سرمایه‌های کشور را قاچاق کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

وی یادآور شد: بعد از ابلاغ فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر جلوگیری از فعالیت شناورهایی که اقدام به صید ترال می‌کنند قرارگاهی در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تشکیل شد تا با شناورهای متخلف برخورد شود.