رهایی ۳۰۰۰ معتاد از دام اعتیاد در استان
رهایی ۳۰۰۰ معتاد از دام اعتیاد در استان

ترکمان منش گفت:هر چقدر خانواده سالم‌تر باشد جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت که نقش آموزش در این زمینه حائز اهمیت است.

به گزارش ندای استان،ارسطو ترکمان‌منش صبح امروز در همایش تربیت مربی پیشگری از اعتیاد کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده شاهد افزایش میزان سوء مصرف موادمخدر در دو بخش سنتی و صنعتی هستیم.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی مردم در عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: اکنون کار به جایی رسیده که برخی از داروهای معمول نیز با استفاده‌های نابجا به عنوان پیش ساخت برخی از مواد مخدر صنعتی استفاده و برای مصرف در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: نیاز است کنشگرانی که در عرصه آسیب‌های اجتماعی در ساختارهای مختلف آموزشی تلاش می‌کنند نسبت به آشنایی با مواد مخدر جدید که طیف آن وسیع شده، تلاش مضاعف داشته باشند.

ترکمان‌منش با بیان اینکه خانواده و مدارس مهمترین بسترها برای آموزش خطرات مواد مخدر هستند تاکید کرد: آموزش خطرات مواد مخدر می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه سودجویان موادمخدر به شکل کلان و ریز با هدف افزایش سود، به دنبال افزایش شبکه مصرف نیز هستند تصریح کرد: این شرایط سبب می‌شود که دامنه تعدادی که درگیر موادمخدر می‌شوند، افزایش یابد.

تسنیم نوشت،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر به نقش مهم آموزش  در پیشگیری از اعتیاد پرداخت و بیان کرد: هر چقدر خانواده سالم‌تر باشد جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت که نقش آموزش در این زمینه حائز اهمیت است.

ترکمان منش عنوان کرد: تربیت ۱۷۰ مربی در سطح استان بوشهر امسال برای آموزش پیشگری از مواد مخدر آغاز کرده‌ایم و امروز نیز خوشخالیم که زمینه آموزش ۵۰ مربی در کمیته امداد را فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در امر ترک اعتیاد تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در عرصه ترک موادمخدر توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام شده که آخرین آمار از وجود حداقل سه هزار نفر رهایافته از بلای اعتیاد هستند.