استان بوشهر یک عمر با محرومیت و مظلومیت روبرو بوده است
استان بوشهر یک عمر با محرومیت و مظلومیت روبرو بوده است

ندای استان: آیت الله صفایی بوشهری گفت:استان بوشهر چهار سال قبل هزار و ۲۵۰ کلاس درس تخریبی داشت و چند مدرسه در سیاه‌چادر بود و برخی از مدارس تک اتاقه بود.

به گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر اظهار داشت: یکی از حسرت‌های روز قیامت این است که دریغ می‌خورد که کاش عمر طولانی‌تری داشتیم که کار خیر کنیم.

وی اضافه کرد: تنها چیزی که برای ما می‌ماند کار خیر است که مدرسه‌سازی یکی از این کارها است. استان بوشهر چهار سال قبل هزار و ۲۵۰ کلاس درس تخریبی داشت و چند مدرسه در سیاه‌چادر بود و برخی از مدارس تک اتاقه بود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: با تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز و مسئولان، اکنون ۷۵۰ مدرسه تخریبی در استان بوشهر داریم که شامل حدود ۲۱۰ مدرسه می‌شود.

وی ادامه داد: ضریب خوردگی در استان بوشهر بالا است و سیستم‌های الکترونیکی دچار مشکلاتی می‌شوند، از نظر تجهیزات و وسایل سرمایشی و گرمایشی هم دچار مشکل و کمبود هستیم.

مهر نوشت،صفایی بوشهری با بیان اینکه مراقب باشیم که آتش‌سوزی در مدارس رخ ندهد، افزود: به مسئولان گفتم و در نماز جمعه هم اعلام کردم که باید همه مدارس استان به تجهیزات ایمن گرمایشی مجهز شوند ولی گفتند که بودجه نداریم و گفتم که بودجه را تأمین می‌کنم و اکنون همه مدارس استان به سیستم گرمایشی مطمئن مجهز شده‌اند.

وی بیان کرد: اگر در استان مدیریت شود و خیرین و دولت کنار هم باشند و ما هم از محل زکات نیز برای این بخش کمک می‌کنیم و با تدوین یک سند سه ساله نسبت به نوسازی این ۷۵۰ مدرسه تخریبی اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید برای بازسازی مدارس عملکرد جهادی داشته باشیم افزود: استان بوشهر یک عمر با محرومیت و مظلومیت روبرو بوده است و مسئولان نباید بگذارند که این محرومیت ادامه داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: مدرسه و دانشگاه باید زیباترین و بهترین سازه در یک جغرافیا باشد. استعدادهای خوبی در استان بوشهر وجود دارد که باید شرایط و فضا برای نخبگی فرزندان این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای من این است که استان بوشهر نیاز به ساخت مدرسه نداشته باشد و بپردازیم به تجهیز مدارس و حمایت از دانش‌آموزان استان.