۱۸۰ نفر قربانی در جاده های استان بوشهر
۱۸۰ نفر قربانی در جاده های استان بوشهر

ندای استان:علم گفت: علت افزایش تصادف در محور ساحلی تنگستان خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق است که در ۱۱ ماه امسال ۳۸ نفر در این محور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ندای استان، سید حمیدرضا علم  ظهرامروز در نشست شورای ترافیک استان بوشهر از اجرای طرح راهداری ویژه ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

وی، با اشاره به فراهم شدن ماشین‌الات راهداری در تیم‌های راهداری استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲۲۰ دستگاه ماشین‌الات در محورهای مختلف استان بوشهر در اختیار تیم‌های راهداری قرار دارد و این در حالی است که دستگاه جرثقیل در اختیار  پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهربا اشاره به خودرودهای نامحسوس پلیس راه برای جلوگیری از حوادث و ارتقا ایمنی در جاده‌ها تصریح کرد: علاوه بر خودروهای پلیس راه، ۷ خودرو برای ایجاد گشت‌های نامحسوس در اختیار پلیس راه استان بوشهر قرار گرفته که این مهم سبب ارتقا ایمنی جاده‌های استان شده است.

علم، از استقرار گشت‌های راهداری در محورهای مختلف استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: گشت‌ها و تیم‌های راهداری با ۳۰۰ نفر در محورهای شریانی و پرتردد استان بوشهر برای خدمات رسانی به مسافران و رانندگان مستقر شده است.

ذاکر نیوز نوشت،وی با بیان اینکه ۱۶ راهدارخانه در محورهای استان مجهز شده است افزود: نصب دوربین هوشمند کنترل سرعت در محورهای اصلی و بزرگراهی استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته که زمینه حمل و نقل با ایمن را فراهم  کرده است.

خودروهای شوتی عامل تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی ناوگان عمومی از ۱۲ اسفند آغاز  شده خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش  قیمت بلیط هواپیما پیش بینی می‌شود نوروز امسال بیش از سال گذشته  گردشگران و مسافران از ناوگان عمومی اتوبوسی استفاده کنند.

علم، با اشاره به آشکارسازی نقاط حادثه خیز محورهای استان بیان کرد: لکه‌گیری جاده‌ها، آشکارسازی محورهای پرخطر، تعریض جاده‌ها و خط کشی محورها از جمله برنامه‌ها است.

وی، از کاهش تصادفات فوتی در محورهای استان بوشهر خبر دادو تصریح کرد:۱۸۰  نفر در جاده‌های ارتباطی این استان بر اثر سوانح رانندگی در ۱۱ ماه امسال جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیشترین تلفات  تصادفات جاده‌ای را در محور تنگستان دانست و گفت: علت  افزایش تصادف در محور ساحلی تنگستان خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق است که در ۱۱ ماه امسال ۳۸ نفر در این محور جان خود را از دست داده‌اند.