دستگیری گروه حرفه ای شکارچیان در دشتی+عکس
دستگیری گروه حرفه ای شکارچیان در دشتی+عکس

قلی‌نژاد تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست بوشهر این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

به گزارش ندای استان، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در خورموج  با بیان اینکه طبیعت نیاز به حمایت و حفاظت عمومی مردم دارد اظهار داشت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

وی این فصل را زمان زاد و ولد حیات وحش در استان بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به شروع فصل زادو ولد حیات وحش در مناطق  حفاظت شده استان بوشهر در این ایام سال از عموم مردم تقاضا می‌شود بدون هماهنگی وارد مناطق ممنوعه نشوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری شکارچیان حرفه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه‌مند دشتی خبر داد و افزود: به دنبال پایش منطقه توسط محیط‌بانان این منطقه و مشاهده ۴ نفر متخلف شکار غیرمجاز پستانداران پس از هماهنگی لازم با یگان حفاظت استان شکارچیان مورد رصد محیط بانان قرار گرفتند و در ساعات اولیه بامداد محیط‌بانان موفق شدند بدون هیچ گونه درگیری و قبل از اقدام به شکار حیات وحش متخلفان را دستگیر کنند.

قلی‌نژاد تصریح کرد: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی کالیبر ۲۷۰، مقادیری فشنگ، فاصله‌یاب، دوربین چشمی و سایر ادوات  شکار کشف و ضبط شد.

وی گفت: بعد از تنظیم صورتجلسه شکارچیان برای رسیدگی به تخلف‌شان به مراجع قضایی بوشهر معرفی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس برقرار کنند.

قلی‌نژاد  تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست بوشهر این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.