۳۰ درصد آب‌شیرین‌کن‌های کشور در بوشهر ایجاد می‌شود
۳۰ درصد آب‌شیرین‌کن‌های کشور در بوشهر ایجاد می‌شود

ندای استان:کشفی تصریح کرد: اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن به علت مشکلات تهیه ارز برای خرید تجهیزات، کند شده، اما امیدواریم که این مشکل حل شود.

به گزارش ندای استان،حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در بررسی روند فعالیت آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر افزود:طرح لازم برای تولید روزانه ۴۱۰ هزار متر مکعب آب از آب شیرین‌کن‌ها در کشور تدوین شده که ۲۱۰ هزار متر مکعب آن در مدار تولید و بقیه در حال اجراست.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد از آب‌شیرین‌کن‎‌های کشور در استان بوشهر ساخته می‌شود که هم اکنون ۲۰ هزار مترمکعب از آن‌ها در حال بهره برداری و بقیه در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه گذار است.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش اعتبار برای خرید آب از آب شیرین‌کن‌ها ادامه داد: اعتبارات خرید تضمینی آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها از ۴۰۰ میلیارد تومان امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

کشفی تصریح کرد: اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن به علت مشکلات تهیه ارز برای خرید تجهیزات، کند شده، اما امیدواریم که این مشکل حل شود.

آب‌شیرین‌کن تنها راه حل تامین آب در سواحل

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نمک‌زدایی آب دریا را تنها راه برون رفت از مشکلات تامین آب آشامیدنی نقاط ساحلی خواند و گفت: در برنامه‌ها آمده که تا سال ۱۴۰۰، باید ۶۰۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز کشور از طریق نمک‌زدایی از آب دریا تامین شود.

کشفی یادآور شد: در فاز نخست تامین آب مورد نیاز استان‌های جنوبی یعنی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر از طریق نمک زدایی از آب دریا مد نظر است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب در آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر، افزود: ظرفیت تولید آب این تاسیسات با ۲۵۰۰ متر مکعب افزایش به ۱۲ هزار و ۵۰۰متر مکعب رسیده است.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: تا آخر برنامه ششم توسعه اقتصادی، ۸۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر افزوده می‌شود.

کشفی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر تصریح کرد: پیمانکار و مجری این طرح انتخاب شده و به‌زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

تدوین بسته تامین آب در تابستان ۹۸

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از صبر مردم استان بوشهر برای تحمل مشکلات کمبود آب و همراهی آنان با شرکت آب و فاضلاب در تابستان گذشته، از تدوین بسته جدید تامین آب آشامیدنی برای تابستان ۹۸ خبرداد و گفت: برای تابستان سال آینده بسته‌ای با عنوان عبور از بحران ۹۸ با همکاری وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی تدوین شده که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده‌ای از این برنامه اجرا شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران