ورود سامانه بارشی به استان/ دمای هوا به زیر صفر می‌رسد
ورود سامانه بارشی به استان/ دمای هوا به زیر صفر می‌رسد

ندای استان:مدیرکل هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز پنجشنبه و کاهش ناگهانی دما از پنجشنبه شب (۲۷ دی) تا دوشنبه هفته آینده (اول بهمن) هشدار دارد.

به گزارش ندای استان، فرج اله شکوهی پور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه و تقویت آن در روز پنجشنبه، درباره آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز پنجشنبه به‌ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد.

وی افزود: با توجه به بارش باران و برف در استان‌های همجوار شامل کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از فارس و خوزستان، شاهد طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع سیلاب در مسیر‌های جاده‌ای منتهی به این استان‌ها و تردد در جاده‌های کوهستانی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به وزش باد شدید در سواحل استان بیان کرد: چهارشنبه به علت وزش باد شدید جنوب شرقی و پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان و قسمت‌های جنوبی خلیج فارس شنبه نیز ادامه دارد.

شکوهی پور از دریانوردان به ویژه صاحبان شناور‌های سبک و تفریحی خواست در این روز‌ها به دریا نروند.

وی با اشاره به استقرار ناگهانی یک توده هوای سرد در روز پنجشنبه، گفت: پیش بینی می‌شود دمای هوا در پنجشنبه شب به طور ناگهانی و محسوسی ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس سردتر شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطر نشان کرد که توده هوای سرد تا دوشنبه هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود و در این مدت در برخی نقاط مرتفع استان دمای هوا به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

شکوهی پور با هشدار به کشاورزان در خصوص سرمازدگی محصولات، تاکید کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش ناگهانی و شدید دما و ماندگاری توده هوای سرد، پیش بینی می‌شود دمای سطح خاک به صفر درجه سلسیوس و در برخی نقاط به زیر صفر درجه برسد. بر این اساس نسبت به سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات کشاورزی به‌ویژه در روز‌های جمعه و شنبه در همه نقاط استان هشدار داده می‌شود.

وی از کشاورزان خواست راه‌های جلوگیری از خسارت به مزارع را به کار گیرند.