فروشنده ماهی‌های مجازی در تور پلیس
فروشنده ماهی‌های مجازی در تور پلیس

ندای استان:این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان و نوسان قیمت ماهی در استان بوشهر، کلاهبردار با آگهی فروش عمده ماهی با قیمت بسیار پایین در فضای مجازی، خریداران ماهی را ترغیب به خرید و پرداخت بیعانه نموده است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به کشف اخیر پرونده کلاهبرداری فروش ماهی در یکی از سایت‌های واسط فروش کالا در بوشهر هشدار داد و اظهار داشت: شهروندان مراقب مجرمین سایبری در قالب تبلیغ کالاهای با کیفیت و یا کمیاب و فروش اجناس دست دوم با قیمت‌های استثنایی در سایت‌های فروش کالا باشند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر دانش اینترنتی را یکی از مهمترین اصل پیشگیری از کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اجناس دانست و در تشریح این خبر گفت: اخیرا پرونده‌های متعددی در پلیس فتا تشکیل شده و مراجعین اعلام داشته‌اند که فروشندگان و اشخاصی که آگهی در این سایت‌ها ثبت کرده‌اند، از خریداران به بهانه ثبت سفارش کالا، مبالغی به عنوان بیعانه دریافت و سپس به تماس‌های بعدی پاسخگو نیستند و در بعضی مواقع نیز اطلاعات کارت بانکی خریدار در زمان پرداخت آنلاین، کپی و سرقت می‌گردد.

وی در ادامه به پرونده اخیر کلاهبرداری فروش ماهی در سایت‌های واسط در بوشهر اشاره کرد و تصریح کرد: چندروز پیش افرادی با در دست داشتن مرجوعه قضائی ضمن مراجعه به این پلیس مدعی شدند که در یکی از سایت‌های واسط فروش کالا با یک آگهی فروش ماهی به صورت عمده با قیمت بسیار پایین مواجه شدند و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب آن شخص انتقال دادند که بلافاصله پس از انتقال مبلغ، شخص کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آنها نمی‌باشد.

مهر نوشت،این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان و نوسان قیمت ماهی در استان بوشهر، کلاهبردار با آگهی فروش عمده ماهی با قیمت بسیار پایین در فضای مجازی، خریداران ماهی را ترغیب به خرید و پرداخت بیعانه نموده است.

وی افزود:با پیگیری‌های علمی و تخصصی افسران مبارزه با جرائم سایبری و ردیابی سرنخ های جرم، کلاهبردار مجرم در یکی از استانهای همجوار بوشهر شناسایی شد.

 قاسمی خاطرنشان ساخت: کاربران فضای مجازی در هنگام خرید کردن از سایت‌های اینترنتی باید دقت کنند که سایت و فروشگاه مربوطه معتبر باشد و مطمئن شوند که مجوز فعالیت آن‌ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad باشند یا در سایت ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به نشانیsamandehi.ir متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد.

این مقام انتظامی در ادامه به کاربران اینترنتی هشدار داد؛ کاربران هوشیاری لازم را داشته باشند و صرفا به علت اینکه فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خودش را ارایه داد، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نیست و ممکن است این اطلاعات ارایه شده کذب بوده و متعلق به فروشنده نباشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست به قیمت‌های استثنایی یا بسیار پایین‌تر از قیمت و ارزش واقعی کالا توجهی نکنند در پایان یادآور شد: در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در فضای مجازی از طریق مراجعه به سایتwww.cyberpolice.ir   راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.