هلال احمر گناوه با کمک واتساپ ۹ نفر را نجات داد
هلال احمر گناوه با کمک واتساپ ۹ نفر را نجات داد

ندای استان:۹ نفر از اعضای یک خانواده که در پشت خور روستای بینک در شهرستان گناوه گرفتار شده بودند با حضور نیروهای امدادی و کمک‌های مردمی نجات یافتند.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه شنبه، مرکز عملیات اورژانس و فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان گناوه از گرفتار شدن تعداد ۹ نفر از اعضای یک خانواده در پشت خور روستای بینک خبر داد.

حسین درویشی محل این حادثه را در یک کیلومتری روستای بینک در شهرستان گناوه عنوان کرد و افزود: این افراد بر اثر جزر و مد دریا گرفتار شده بودند که تیم جستجو و نجات پایگاه بینک با یک دستگاه خودرو نجات با هماهنگی ستاد ۱۱۲ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: آدرس دقیق نقطه حادثه طی ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان از واتس آپ و ارسال لوکیشن به یکی از نجات‌گران ارسال شد و با توجه به ماسه‌ای بودن مسیر ساحلی و صعب العبور بودن مسیر طی ۱۰ دقیقه به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: از آنجایی که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب چهار متر بالا آمده و در کناره‌های خور باتلاقی بود و دسترسی به آن طرف خور امکان پذیر نبود نجات‌گران در حال آماده کردن تجهیزات طناب، جلیقه نجات و بویه بودند.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال طی هماهنگی به عمل آمده با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه و مسئول پایگاه دریایی هلال احمر و همچنین پایگاه دریابانی شهرستان گناوه آمادگی لازم برای اعزام به منطقه انجام شد.

درویشی اضافه کرد: در ارزیابی از منطقه با مشاهده یک قایق مردمی در دریا و ارسال علائم دریایی و درخواست کمک بوسیله نور، قایق به نقطه مورد نظر نزدیک شد.

وی افزود: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران پایگاه یک نفر نجاتگر جهت ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به آن طرف خور اعزام شد با توجه به سرمای هوا تعدادی پتو برای پوشش گرفتارشدگان ارسال شد و با کمک قایق طی چند مرحله  به این طرف خور منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: در این عملیات پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، دریابانی پاسگاه روستای بینک و مرکز فوریتهای ۱۱۵ شهرستان گناوه حضور داشتند.

درویشی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه هر ۹ نفر حادثه دیده به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

خور به بخشی از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد. خور در حقیقت خلیج کوچک است.