تجمع شناورداران و ملوانانِ استان مقابل گمرک/سفره خالی پهن شد+عکس وفیلم
تجمع شناورداران و ملوانانِ استان مقابل گمرک/سفره خالی پهن شد+عکس وفیلم

خبر استان: گفته می شود علی رغم تلاش های استانداری اما گمرک استان زیرِبارِ تخلیه ته لنجی نمی رود.

به گزارش خبر استان،صبح امروز چهارشنبه؛ ۹ اسفندماه ۹۶ شناورداران و ملوانان استان بوشهر با تجمع مقابل ساختمان گمرک استان خواستار رفع توقف ته لنجی شدند.

این در حالیست که با نزدیک شدن به نوروز، بسیاری از شناورها در اسکله ها پهلو گرفته و هر لحظه خطرات متعددی از احتمال حریق گرفته تا دیگر خطرات اسکله های استان را تهدید می کند.

از طرفی توقف ته لنجی، معیشت ملوانان، شناورداران و بسیاری از کسبه استان را در معرض خطر قرار داده است.

استاندار بوشهر چند روز پیش در مورد موضوع ته لنجی بیان کرد: در این زمینه که مصوبه دولتی هم دارد، دستگاه های نظارتی گزارش هایی دادند که موجب ایجاد حساسیت شده اما نهایت تلاش و پیگیری خود را برای حل این مشکل انجام می دهیم.

همچنین افزایش قیمت برخی اقلام از جمله برنج از اولین تبعات توقف ته لنجی بوده که چند روزیست مصرف کنندگان بوشهری شاهد آن بوده اند.

کمتر از یک ماه به نوروز ۹۷ باقی مانده است و اگرچه مدتی قبل هم حدود دو ماه تخلیه ته لنجی ها متوقف شده بود اما گمرک استان بازهم آن را متوقف کرد تا اکثر شهرهای ساحلی استان به ویژه ملوانان، شناورداران، کارگران گمرک ها، بازاریان و حتی مصرف کنندگان دچار مشکل شوند.

گفته می شود روز گذشته نشست تعاونی های لنج داران با مسئولین هم راه به جایی نبرد و از طرفی علی رغم تاکید بر تلاش استانداری برای رفع مشکل ولی هنوز مشکلات رفع نشده و معیشت بسیاری از مردم استان به مخاطره افتاده است.

موضوعی که باعث تجمع شناورداران، ملوانان، کارگران گمرک و بازاریان مقابل ساختمان گمرک استان بوشهر شده است.