تعطیلی بازار و تجمع مقابل فرمانداری و بخشداری توسط ساحل نشینان معترض+عکس
تعطیلی بازار و تجمع مقابل فرمانداری و بخشداری توسط ساحل نشینان معترض+عکس

خبر استان:بلاتکلیفی در تخلیه ته لنجی و مشکلات جانبی آن، کاسه صبر بازاریان را لبریز کرد و آن ها را ناگزیر به تجمع مقابل مراکز دولتی نمود.

به گزارش خبر استان، اعتراض‌های ملوانان بنادر گناوه، ریگ،کنگان،دلوار و دیر در استان بوشهر به «مصوبه ته لنجی» همچنان ادامه دارد. آن‌ها در ماه‌های گذشته چندین بار دست از کار کشیده‌ و تجمع برگزار کرده‌اند.

روز گذشته در بازار گناوه، مغازه‌هایی که کالا‌هایشان از محل ته‌لنجی ملوانان تامین می‌‌شود تعطیل بودند و کسبه آن‌ها به نشانه اعتراض چند ساعتی تجمع کردند.

تعطیلی بازار گناوه در اعتراض به مشکلات ته لنجی

امروز هم در دومین روز بازاریان گناوه مغازه های خود را بستند و مقابل فرمانداری تجمع کردند.

در بندر کنگان نیز که از آن به عنوان یکی از بنادر تجاری استان بوشهر یاد می‌شود، بازار با رکود مواجه شده چراکه اجازه تخلیه بار به لنج‌ها داده نمی‌شود؛ وضعیتی که شرایط مشابه آن در بندر دیر هم برقرار است.

تجمع بازاریان در مقابل فرمانداری دیر

اعمال محدودیت ورود کالای همراه ملوان در پی نامه رئیس گمرک ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در بنادر جنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است.

از طرفی، مسدود شدن بساط ته لنجی که معاش ملوانان را به محاق برده و بازارهای ساحلی استان را به چالش کشده، با رفتن استاندار و عدم پیگیری موثر مدیریت جدید استان مواجه گردیده است.

به عنوان نمونه، هم اکنون یک کیسه برنج در بازار با جهش قابل ملاحظه ای مواجه شده و به نظر می رسد قیمت ها از این میزان هم بالاتر برود.

تعطیلی بازار دیر

در این بین، نطق های اعتراضی خدری و برخی دیدارهای شهریاری نمایندگان استان در مجلس هم نتوانست این کلاف سردرگم را باز کند؛ کلافی که البته استاندار سابق یکی از دستاوردهای دوران مدیریت خود دانسته بود.

در حال حاضر حدود دو ماه بازار بوشهر در رکود به سر برده و علی رغم وعده های مکرر مسئولین اما سردرگمی مسئولان در سامان دهی ته لنجی موجب شد تا بازهم بازاریان به میدان آمده و با تعطیلی واحدهای صنفی خود از دولت بخواهند هر چه سریع تر موضوع را رسیدگی کند.

در همین راستا، روز شنبه بازاریان شهرهای ساحلی گناوه، بندرریگ و دلوار با حضور مقابل فرمانداری یا بخشداری ها، خواستار چاره اندیشی در زمینه ته لنجی شدند.

طی روزهای گذشته نیز تجمعاتی از این دست مقابل فرمانداری های عسلویه و کنگان برگزار شده بود.

تعطیلی تجار دلوار مقابل بخشداری

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c22hoa1aogp1dh112tclqsoi14.jpg

در همین خصوص، استاندار از پیگیری با مقامات دولتی برای اصلاح مصوبه ته لنجی و گشایش در این زمینه خبر داده، خدری نماینده بوشهر در مجلس نیز ابراز امیدواری کرده طی هفته جاری یا هفته آینده پیگیری با مرکز درباره مشکل ته لنجی به نتیجه برسد.

باید منتظر ماند و دید وعده ها در این خصوص به نتیجه می رسد یا بحران ته لنجی در استان بوشهر و مشکلات جانبی آن در اشتغال ملوانان و گرانی اقلام بازار ادامه می یابد.