پست جدید استاندار بوشهر/نباید از شهدا و خانواده ایثارگران استفاده ابزاری کرد
پست جدید استاندار بوشهر/نباید از شهدا و خانواده ایثارگران استفاده ابزاری کرد

خبر استان:با تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استاندار بوشهر با حکم معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس این شورا در بوشهر منصوب شد.

به گزارش خبر استان، صبح امروز نخستین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر به ریاست استاندار بوشهر و با حضور معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری بوشهر برگزار شد.

در این نشست حکم استاندار بوشهر به‌عنوان رئیس شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استان بوشهر که به امضای حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیده به وی اعطا شد.

معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با تهاجم فرهنگی بوده و این موضوع نیازمند بررسی ابعاد مختلف است.

حجت‌الاسلام سید مهدی فقیهی افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها به ریاست استانداران شکل‌ گرفته و از فرمانداران نیز انتظار است با حفظ کرامت و احترام ائمه جمعه نسبت به فعال کردن این شورا در شهرستان‌ها اقدام کنند.

وی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از گنجینه‌های دفاع مقدس بهره‌مند است اما باید در عرصه فرهنگ عمومی نیز تقویت شود.

معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: در حال تهیه گزارش تفصیلی عملکرد حاکمیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ارائه به مقام معظم رهبری هستیم.

وی بیان کرد: آثار و نتایج شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای توسعه و تعمیق باورهای مردمی در مورد ایثار و شهادت است و در ذیل شورا کمیته‌هایی نیز تشکیل خواهد شد.

 مصطفی سالاری اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه شهادت و ایثارگری پیشگام بوده حتی پیش از پیروزی انقلاب هم آثار مقاومت مردم استان بوشهر متوجه کل کشور بوده است.

۳۰۹۱۲۸۶-۵۰۰۵۰۸۲

وی با اشاره به حضور اثرگذار نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ناجا در حراست از مرزهای دریایی کشور در استان بوشهر تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت با دوران دفاع مقدس شروع نشده و با پایان دفاع مقدس نیز تمام نمی‌شود بلکه باید یک الگو برای ملت ایران باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر تصریح کرد: هدف از این شورا، انسجام در انجام کارهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است اما باید هدف شورا پیگیری شود و به سمت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کنیم.

سالاری با بیان اینکه بیش از کمیت برنامه‌های مرتبط به فرهنگ ایثار و شهادت، به کیفیت آن نیاز داریم، اظهار داشت: نباید از انجام برنامه‌های یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان استفاده سیاسی، جناحی، حزبی، گروهی، استفاده ابزاری کنیم.

وی افزود: اگر فکر می‌کنیم به شهدا بدهی داریم در جبران این بدهی نباید به دنبال کسب منفعت باشیم.

استاندار بوشهر در مورد موزه دفاع مقدس در استان بوشهر نیز گفت: تلاش داریم باهمت جمعی مسؤولان مرتبط، این کار را عملیاتی کنیم ضمن اینکه برای نصب تمثال شهدا در استان نیز در جلسه بعدی شورا تصمیمات لازم اخذ خواهد شد./فارس