منتخب مردم بوشهر، گناوه ودیلم:ته لنجی با پیگیری مسئولان کشوری در حال ساماندهی شدن است
منتخب مردم بوشهر، گناوه ودیلم:ته لنجی با پیگیری مسئولان کشوری در حال ساماندهی شدن است

خبر استان:خدری:با پیگیریهای انجام شده با مسئولان کشوری، طرحی در زمنیه کالای همراه ملوان (ته لنجی) آماده شده است که با اجرایی شدن آن وضعیت کالای همراه ملوان ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبر استان، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز چهارشنبه درنشست هم اندیشی با بازاریان و لنجداران گناوه در این زمینه افزود: این طرح با تدبیر مدیریت و ساماندهی خواهد شد که معضل بوجود آمده حل و مردم دغدغه ای نسبت به معیشت خود ازاین طریق نداشته باشند.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط با همراهی استاندار بوشهر پیگیری و رایزنی های متعددی با مسئولان کشوری برای ساماندهی کالای همراه ملوان که امروز امرارمعاش بیش از ۹۰ درصد مردم به آن وابسته است، انجام داده ام.
خدری با بیان اینکه از مردم حوزه انتخابیه خود انتظار و توقع دارم مطالبات خود را از مجراهای قانونی پیگیری کنند، گفت: به عنوان خدمتگزار شما در مجلس دهم، هیچگونه کوتاهی نخواهم کرد و نتیجه پیگیری های بعمل آمده را به اطلاع عموم خواهم رساند.
منتخب مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحالیکه هنوز به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه هستم از زمان انتخاب پیگیر مشکلات حوزه بوده ام.
وی افزود: هیچکس حق ندارد، ته لنجی را قاچاق بداند و تعداد افرادی را که به عنوان ملوان در این حوزه برای امرارمعاش وکاسبی خود جان و مال خود را به موج های دریا می سپارند قاچاق و قاچاقچی خطاب کند.
وی اظهارکرد: در طرح ساماندهی کالای همراه ملوان به مسئولان مربوطه اعلام کردم اگر قراراست باری به ملوان داده شود هیچ دلیلی ندارد در محدوده استان توقیف شود و باید در سراسر استان هیچ منع قانونی نداشته باشد.
منتخب مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به لنج هایی که قبل از صدوربخشنامه رئیس کل گمرکات کشور به سفر رفته اند یا در گمرک پهلو گرفته و دارای کالای ملوانی هستند، طبق اصول و موازین حقوقی در اسرع وقت اجازه تخلیه بار داده شود.
دراین نشست دو تن از نمایندگان شرکت کننده درباره اعمال محدودیت های جدید کالای همراه ملوان ابراز نارضایتی و گله مندی کردند و خواستار عنایت و توجه ویژه مسئولان کشور به برطرف کردن مشکل بوجود آمده مرزنشینان این منطقه شدند.
آنان گفتند: شغل بیشتر مردم این مناطق به دریا و دریانوردی وابسته است و باید مسئولان تصمیم مدبرانه ای بگیرند که راه امرار معاش آنان دچار مخاطره و زیان نشود.

Visited 2 times, 1 visit(s) today