تشکیل ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی اواخر آذرماه/اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
تشکیل ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی اواخر آذرماه/اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

خبر استان:محمدحسین مقیمی گفت: با حکم وزیر کشور ستاد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از اواخر آذر تشکیل می‌شود.

به گزارش خبر استان، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه، با اشاره به اینکه گردهمایی فرماندهان و بخشداران در عسلویه با ۵ اولویت کاری برگزار شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های فرمانداران و بخشداران براساس ۵ اولویت کاری مهم از جمله گفتمان اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر آمادگی فرمانداران برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال آینده تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور با حکم وزیر کشور از اواخر آذرماه تشکیل می‌شود و فعالیت‌های این وزارتخانه در این عرصه فعال می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در نشست کمیسیون کارگری در عسلویه مسائل مختلف در حوزه پارس‌جنوبی بررسی شد، افزود: در منطقه پارس‌جنوبی بیش از ۶۰ هزار نفر مشغول به‌کار هستند که مسائل و مشکلات مختلف کارگری در این حوزه بر اساس گزارشات ارائه شده بسیار کم است.

مقیمی با تأکید بر استفاده از تجربیات انتخابات گذشته برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال آینده خاطرنشان کرد: در حال بررسی نقاط ضعف و قوت انتخابات هفتم اسفندماه برای اجرای موفق انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی هستیم که با بررسی نقاط ضعف و قوت انتخابات پر شور و پرباری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استانداران تلاش وافری برای تحقق اهداف دولت دارند تصریح کرد: همه استانداران تلاش می‌کنند برنامه دولت بر اساس تکالیف انجام شده اجرایی کنند.

قائم مقام وزیر کشور با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و تصمیم‌گیری در این عرصه‌ها بیان کرد: استانداران نقش مهمی در رسیدگی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی دارند.

مقیمی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس منویات رهبر معظم انقلاب با موفقیت در حال اجراست که امیدواریم به اهداف تبیین شده دست یابیم.

اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

 یوسفی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی وزارت نفت و تمرکز بر توسعه فازهایی با پیشرفت بیشتر علاوه بر افتتاح رسمی از فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶  توسط مقام مخترم ریاست جمهوری در آینده ای نزدیک فازهای ۱۷و ۱۸،۱۹ و ۲۰ و ۲۱ نیز به بهره برداری خواهند رسید.
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب در روز است گفت:بخش بزرگی از تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در دولت یازدهم محقق شده است و پیش بینی می شود تا پایان دولت اول جناب آقای روحانی  بخش عمده ای از توسعه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری برسد.
یوسفی طرح پالایشی سیراف را از اقدامات خوب وزارت نفت در منطقه ویژه پارس برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: این طرح با ظرفیت پالایش ۴٨٠ هزار بشکه میعانات گاز (هر پالایشگاه ۶٠ هزار بشکه) اجرا می‎شود و ۸ شرکت خصوصی در این طرح سرمایه گذاری کردند که میعانات گازی تولیدی در فازهای پارس جنوبی در این پالایشگاه ها به مصحول نهایی تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار نفر نیروی کار در منطقه پارس جنوبی و پارس دو کنگان مشغول به فعالیت هستند گفت: مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس بصورت مستمر وضعیت کارگری و کارفرمایی منطقه را ارزیابی می کند ضمن آنکه همواره کارگران شاغل در منطقه را مورد حمایت قرار داده است.

اقدمات صنعت نفت در دولت یازدهم  برای توسعه متوزان منطقه رضایت بخش است

  مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به قائم مقام وزیر کشور خواسته مردم و مسئولان استان بوشهر توسعه متوزان منطقه دانست وگفت: این منطقه به عنوان قطب انرژی و اقتصادی کشور شناخته می شود خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با همراهی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اقدامات خوبی در راستای توسعه متوزان منطقه صورت گرفته که لازم است این فعالیت ها در اینده نیز تداوم یابد.
 سالاری با بیان اینکه در منطقه پارس جنوبی ۱۰۰ میلیادر دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت:تلاش همه مسئولان  در دولت تدبیر و امید این است که پروژه های پارس جنوبی با سرعت و کیفیت بالا به بهره برداری برسد و در این زمینه ما نیز سعی خواهیم کرد یاری دهنده مجموعه وزارت نفت برای تحقق این هد ف باشیم.
 استاندار بوشهر خواستار تلاش شرکت های مستقر در پارس جنوبی در رفع مشکلات کارگری شد و گفت:هدف همه مسئولان کاهش اثرات منفی توسعه در استان است و قطعا وزارت نفت نیز تلاش خواهد کرد خدمات خود را در عالی ترین سطح ارایه دهد تا مردم توسعه منطقه را بصورت واقعی لمس کنند.