امسال کمبود معلم در استان نداریم
امسال کمبود معلم در استان نداریم
ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر وعده داد: کمبود معلم در مدارس استان رفع شده و امسال کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش ندای استان،علی موحدی در نشست خبری در آستانه سال تحصیلی جدید با بیان اینکه کمبود هزار و ۶۱۰ معلم در استان برای سال تحصیلی جدید داشتیم، افزود: با ادامه کار ۶۵۰ بازنشسته، خرید خدمت، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای حق التدریس و سرباز معلم کمبود آموزگار در استان برای اول مهر جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: مهرماه امسال ۲۶۵ هزار دانش‌آموز این استان داریم که جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها سه شنبه ۲۷ شهریور آغاز می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ کلاس درس جدید به فضای آموزشی استان اضافه شده و ۲۰۰ کلاس درس هم در دست اجراست که تا دهه فجر یا سال آینده به کمک آموزش و پرورش می آید.

بیشترین فرسودگی و کمبود کلاس درس در شهر بوشهر داریم

موحدی با بیان اینکه بیشترین فرسودگی و کمبود کلاس درس مربوط به بوشهر به عنوان مرکز استان می باشد، خبر داد: اکنون ۷ پروژه فعال در شهر بوشهر داریم که با بهره برداری از آنها، یک دهه غفلت از مدرسه سازی در مرکز استان تا حدودی جبران می شود. از جمله بزرگترین مدرسه استان که توسط یک خیّر در محله باغ زهرا در دست اجراست، ۳۴ کلاس درس می باشد.

وی یادآور شد: تلاش داریم هنرستان حاج جاسم بوشهری هم امسال کلنگ زنی شود، ضمن اینکه یک هنرستان هم در محله ریشهر در دست احداث است.

باید عملکرد کنکور استان بهتر باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درخصوص سوالی پیرامون غیبت استان در رتبه های برتر کنکور طی سالیان اخیر گفت: با کمک شورای راهبردی پتروشیمی ها و وزارت نفت، کلاس های مشاوره و مرور کتب برای دانش آموزان پشت کنکوری استان به طور رایگان برگزار می کنیم.

موحدی افزود: امسال یک دانش آموز در رتبه ۸ کنکور زبان های خارجی داشتیم، همچنین در رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور امسال هم ۲۳ هم استانی شناسایی شده اند که این رقم در سال قبل ۱۸ نفر بود و رگه هایی از نتایج کلاس های کنکور در استان پیدا شده، اما من هم معتقدم باید عملکرد کنکور استان بهتر باشد که یکی از مواردی که مورد بررسی است، افزایش انگیزه دانش آموزان برای مطالعه بیشتر می باشد.

درباره تخریب مدرسه توسط اوقاف اظهارنظر نمی کنم

مدیرکل آموزش و پرورش درخصوص پرسشی پیرامون ماجرای خبرساز تخریب مدرسه عصمت توسط اداره اوقاف بیان کرد: به منظور پرهیز از اختلاف و ادامه تعامل با اداره اوقاف، اظهارنظری در این خصوص نمی کنم و تصمیم گیری را به شورای حل اختلاف ادارات در استانداری واگذار کرده ایم.

موحدی افزود: سوله ای در این مدرسه باقی مانده که با جداسازی آن، حدود ۲۰۰ دانش آموز را جا می دهیم تا مشکل تراکم دانش آموزان دختر در هنرستان رازی مرتفع شود.

تکرار می کنم دریافت اجباری کمک از والدین در مدارس دولتی تخلف است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سالهاست مدیران آموزش و پرورش از وزارت تا استان ها تاکید دارند دریافت اجباری کمک از والدین در مدارس دولتی تخلف است، ولی از طرفی نارضایتی درباره این اتفاق وجود دارد، بیان کرد: ما با جدیت اعلام کرده و باز تکرار می کنیم که دریافت وجه غیر از کتاب و بیمه در مدارس تخلف است و اگر کمکی دریافت می شود، بدون اجبار باشد. مثلا در مدرسه شهید فولادی بوشهر پدری ۷۰ میلیون کمک به مدرسه کرده است.

موحدی افزود: در راستای حرمت همکاران، جزییاتی از برخورد با تخلفات مبنی بر دریافت کمک اجباری در مدارس بیان نمی کنم، ولی هر گزارشی دریافت شده با جدیت پیگیری می شود و می توانم بگویم به اندازه انگشتان دست، توبیخ، تذکر یا جابجایی مدیر به دلیل این موضوع داشته ایم.

Visited 8 times, 8 visit(s) today