فاز دوم جاده جزیره نگین بوشهر امسال تکمیل می‌شود
فاز دوم جاده جزیره نگین بوشهر امسال تکمیل می‌شود
ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهم زیربنایی در مجتمع بندری نگین اجرایی شده است گفت: در مجتمع بندری نگین، فاز نخست جاده دسترسی به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز در نیمه دوم امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمدشکیبی نسب با اشاره به پیگیری دستگاه‌های قضایی و اجرایی در حل مشکل صدور سند رسمی مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: با این پیگیری‌ها اسناد اراضی این مجتمع بندری به‌نام اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صادر و در سفر رئیس قوه قضائیه به بوشهر سند رسمی مالکیت این مجموعه تحویل شد.

شکیبی‌نسب اضافه کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به بوشهر با تحویل سند رسمی ۱۳۶ هکتار اراضی مجتمع بندری نگین بوشهر به اداره کل بنادر و دریانوردی این استان و دریافت مجوز زیست محیطی، خوشبختانه مسیر توسعه بندر بوشهر هموار شد و ان‌شاءالله بندر بوشهر با صدور این سند مجوز محیط زیست رونق‌بخش آینده بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین خواهد بود و می‌تواند تأثیر بسیار به‌سزایی در رونق شهر و استان بوشهر داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه با صدور و تحویل اسناد رسمی مالکیت مجتمع بندری نگین بوشهر و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور، نیمه دوم امسال نویدبخش خبرهای بسیار خوب در مجتمع بندری نگین برای مردم استان بوشهر خواهیم بود. استان بوشهر فرصت‌های مهمی در بخش دریاپایه و اقتصاد دریایی دارد که با سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهم زیربنایی در مجتمع بندری نگین اجرایی شده است گفت: در مجتمع بندری نگین، فاز نخست جاده دسترسی به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز در نیمه دوم امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

شکیبی‌نسب طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین بوشهر را ۹.۵ کیلومتر دانست و تصریح کرد: در این طرح افزون بر یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های زیرساختی مجتمع بندری نگین سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: اکنون طرح‌های آب و برق‌رسانی و محصورسازی مجتمع بندری نگین با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: در اجرایی شدن اقدامات یاد شده چند تفاهم‌نامه با بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین منعقد شده است.

Visited 4 times, 1 visit(s) today