پیکر چوپان ۴۵ ساله در ارتفاعات روستای شول پیدا شد
پیکر چوپان ۴۵ ساله در ارتفاعات روستای شول پیدا شد

ندای استان:پیکر چوپان ۴۵ ساله در ارتفاعات روستای شول و در پرتگاه صعب العبور معروف به دره کبوتری شهرستان گناوه بعد از ۱۷ ساعت تلاش بی‌وقفه پیدا شد.

به گزارش ندای استان،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: روز چهارشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در ساعت ۲۱ در تماس مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر  (EOC) با کشیک جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در خصوص مفقود شدن یک چوپان در ارتفاعات روستای شول، پس از هماهنگی‌های لازم سه تیم عملیاتی در دو نوبت به محل حادثه اعزام شدند.

سیف الله غلامی افزود: به محض اطلاع از این موضوع، عملیات جست و جو فرد مفقود شده توسط تیم عملیاتی هلال احمر گناوه آغاز شد و سه تیم اعزامی در دو نوبت از ساعت ۹ شب الی ۵ بامداد و ۸ صبح الی ۲ بعد از ظهر پیکر این چوپان اهل روستای شول را از پرتگاه صعب العبور خارج کردند.

غلامی خاطرنشان کرد: این عملیات به همکاری تیم کوهنوردی سیمرغ گناوه، اهالی روستای شول، دهیاری و شورای اسلامی روستای شول، اورژانس جاده‌ای شول، پاسگاه انتظامی شول و هماهنگی و پیگیری فرماندار، معاونین فرماندار و بخشدار مرکزی گناوه در صورتی به پایان رسید که پیکر بی‌جان این چوپان در یک پرتگاه ۴۵ متر ارتفاع از بالا و ۳۰ متر از زمین فاصله داشت که با تلاش و کوشش فراوان و عبور از مسیرهای صعب العبور  پیکر به بیرون پرتگاه هدایت شد.

این چوپان ۴۵ ساله به نام داوود موسایی اهل روستای شول روز چهارشنبه، ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ به قصد چراندن گله گوسفندی خود به این ارتفاعات رفته و بعد چند ساعت ناپدید شدن مفقودی آن توسط خانواده‌اش اعلام شده بود.