افتتاح نمایشگاه صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی
افتتاح نمایشگاه صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی

ندای استان:نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پارس جنوبی با حضور وزیر کشور راه‌اندازی شد و شرکت‌های مختلف توانمندی‌های خود را در ۱۶۰ غرفه عرضه کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،احمد وحیدی در آیین افتتاح نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌ها در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نفت، گاز و پتروشیمی به‌عنوان مزیت در کشور باید در این حوزه بسیار توانمند ظاهر شود و توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌ها در این عرصه بسیار مهم است.

وی با اشاره به استقرار بزرگترین مخازن نفت و گاز جهان در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: در این حوزه توانمندی‌ها باید قوی ظاهر شود وقتی چنین ذخایر در کشور است باید در این حوزه دست اول باشیم که تحقق این مهم با توسعه فناوری‌ها و نوآوری امکان‌پذیر است.

وزیر کشور با تأکید بر تشکیل شرکت‌های قوی دانش‌بنیان در عرصه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی گفت: افزایش برداشت از ذخایر حوزه نفت و گاز یک ضرورت است که با شرکت‌های توانمند محقق می‌شود.

وحیدی با تأکید بر شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش در این عرصه اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها خیلی مهم است و باید موتور محرک این عرصه به سمت دستیابی افق‌های بلند در حوزه فناوری و نوآوری‌ها شود که در ادامه زنجیره‌های ارزش راهبردی با آنها شکل بگیرد.

وی هدف‌گذاری در این عرصه و شبکه‌سازی کردن شرکت‌های فناور و نوآور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر کدام از این شرکت‌ها که ظرفیت‌های لازم پیش‌بینی کرده‌اند بتوانند با آخرین دستاوردهای نوین کار را به جلو ببرند و جابجایی مرزهای دانش در این حوزه است و ایجاد نظام هوشمند در حوزه صنعت نفت امری مهم محسوب می‌شود.

تحول علمی و صنعتی در منطقه پارس جنوبی

استاندار بوشهر هم با بیان اینکه امروز خالق افتخارات بزرگ صنعتی در منطقه پارس جنوبی هستیم گفت: توانمندی‌های ارائه شده در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نشان از این مهم است.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه ما میراث‌دار خون شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران هستیم که بسترساز این تحولات بزرگ شدند گفت: اینها اتفاقات بی‌نظیری است که در کشور محقق می‌شود و امروز از سراسر کشور با ارائه دستاوردهای بزرگ ۱۶۰ شرکت صنعتی و تولیدکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی توانمندی خود را عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به تحول علمی و صنعتی در منطقه پارس جنوبی گفت: این تحول علمی که شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نماد از آن محسوب می‌شوند یک اتفاق بی‌نظیر که نشان از ایجاد خودباوری بین جوانان ایران اسلامی است.

پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی با حضور شرکت‌های داخلی

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس هم گفت: پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی با حضور ۱۶۰ شرکت از سراسر کشور برگزار شده است.

رحمن دشتی با بیان اینکه نمایندگان شرکت‌‌های تولیدی آخرین توانمندی و دستاوردهای علمی و محصولات خود را در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند اضافه کرد: این نمایشگاه با حمایت شایسته و مطلوب پارک علم و فناوری خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پتروشیمی پارس تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌ها آخرین تولیدات و دستاوردهای تخصصی خود در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را در معرض دید علاقمندان ارائه کرده‌اند.

چشم‌انداز روشن پیش روی بخش انرژی ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر هم با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۸ بهمن فعال است تصریح کرد: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به همت بخش خصوصی برپا شده است.

مهرداد ابراهیمی بیان کرد: این نمایشگاه موقعیت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی و ارائه توانمندی‌های سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و چشم‌انداز روشنی پیش روی بخش انرژی ایران در ۲ حوزه بالادستی و پایین دستی در منطقه پارس جنوبی است.

وی افزود: این نمایشگاه با رویکرد تکمیل زنجیره تأمین در صنعت نفت و معرفی شرکت‌های داخلی و متخصصان سازنده قطعات برپا شده است.