بوشهر تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود
بوشهر تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با ورود چهارمین سرمایه گذار و امضا تفاهم‌نامه سرمایه گذاری به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال، مجتمع بندری نگین تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی‌نسب در آیین امضا تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین، بیان کرد: با توجه به سیاست گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین و آماده‌سازی زیرساخت‌های مرتبط با حضور بخش خصوصی در این مجتمع، با حضور مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا تفاهم‌نامه تاسیسات بارگیری مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال به امضا رسید.

وی افزود: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از نخستین شرکت‌هایی است که با ساخت اسکله ۳۰۰ متری در مجتمع بندری نگین ورود داشته و پیشران در ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این مجتمع محسوب می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان نیز گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده برای ترانزیت موادنفتی، کار ترانزیت محموله‌های نفتی ظرف یک ماه آینده به عنوان کاری بزرگ و ارزشمند در مجتمع بندری نگین آغاز می‌شود.

رضا ایلاتی افزود: با تحقق این مهم و شروع عملیات بارگیری، حجم زیادی بار به فعالیت ترانزیت در بندر بوشهر افزوده می‌شود.

سعید جعفری مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بندری سینا نیز گفت: این شرکت به عنوان نخستین شرکتی است که فعالیت خود را در مجتمع بندری نگین در سال ۹۵ آغاز کرد و در سال ۹۷ اسکله ۳۰۰ متری خود را به بهره‌برداری رسانده است و اکنون نیز با اجرای تفاهم‌نامه امضا شده، این اسکله برای ترانزیت مشتقات نفتی به‌کارگیری خواهد شد.

گفتنی است در نمایشگاه هفته حمل و نقل امسال نیز با امضا دو تفاهم‌نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریالی در مجتمع بندری نگین فراهم شد.

همچنین سومین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری مواد زائد نفتی و پسماند‌های ناشی از فعالیت شناور‌ها در سه بندر بوشهر، خارگ و عسلویه به امضا رسید.