اولتیماتوم فرماندار دشتستان به بانک‌ها
اولتیماتوم فرماندار دشتستان به بانک‌ها

ندای استان:فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بانک‌های دشتستان تا بیستم دی‌ماه فرصت دارند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند که در این راستا معاونت برنامه‌ریزی فرماندار پرداختی بانک‌ها را مدام پیگیری و رصد می‌کند.

به گزارش ندای استان، احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان که با حضور مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تقدیر از مجموعه دستگاه‌های استانی و ادارات و نهادهای شهرستانی و بانک‌های عامل در تسریع ارائه تسهیلات تبصره‌ای گذشته، اظهار داشت: ضرورت دارد در راستای ارتقاء و تحقق کامل اهداف اشتغال‌زایی، برنامه‌ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بحث انحراف تسهیلات خطای غیرقابل بخشودنی است، افزود: انحراف تسهیلات با وجود شرایط خاص اقتصادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تسهیلات پرداختی باید در قبل، حین و بعد از پرداخت به شدت نظارت داشته باشند.

فرماندار دشتستان  تاکید کرد: اطلاعات خام از تسهیلات تبصره‌ای و اشتغال پایدار روستایی باید در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد و همچنین ارتباط بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی تقویت شود.

رییس کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دشتستان تاکید کرد: باید پیگیری بیشتری جهت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به‌دنبال ارتقای ظرفیت بازارچه گردشگری از دو نقطه به هشت نقطه در شهرستان هستیم، باید در این‌باره شهرداران و دهیاران پیگیری‌های لازم برای جذب منابع بیشتر از راه تسهیلات تبصره‌ای داشته باشند.

بنافی با اشاره به محدودیت شدید منابع آب متأثر از خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی مخصوصا در دشت بوشکان، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قطعا حمایت از طرح‌های کشاورزی با اولویت تغییر الگو کشت، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنافی افزود: در خصوص مشاغل خانگی بانک‌های شهرستان دشتستان تا بیستم دی‌ماه امسال فرصت دارند تسهیلات خود را پرداخت کنند که در این راستا معاونت برنامه‌ریزی فرماندار پرداختی بانک‌ها را مدام پیگیری و رصد می‌کند.

فرماندار شهرستان دشتستان گفت:  متاسفانه اشتغال در شهرستان صورت می‌گیرد ولی ثبت سامانه رصد نمی‌شود، که دستگاه‌های اجرایی با ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد، عملکرد دولت در شهرستان را بهتر نمایان کنند.

  • منبع خبر : فارس