زنان بوشهری بیشتر از مردان به سلامت شان اهمیت می‌دهند
زنان بوشهری بیشتر از مردان به سلامت شان اهمیت می‌دهند

ندای استان:کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: زنان این استان بیشتر از مردان به موضوع سلامتی اهمیت می‌دهند و به دنبال ظهور نخستین علایم بیماری، زودتر به پزشک مراجعه می‌کنند.

به گزارش ندای استان،” گوهر افشین ” در نشست تبیین شاخص‌های سلامتی در بوشهر اظهار کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت خدمات تن‌سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، ارزیابی از نظر کیفیت فعالیت بدنی، سلامت روان و خطر سنجی (احتمال خطر سکته در ۱۰سال آینده) جهت بررسی سلامت زنان ارائه می‌ شود.

وی افزود: زنان شاغل در معرض مخاطرات سرو صدا در مشاغل ریسندگی بافندگی، بیماری‌های اسکلتی عضلانی در مشاغل کار با کامپیوتر مواجه‌شدن بیش‌ازحد با پرتوهای یون‌ساز مثل پرتوهای ایکس باعث بروز سرطان، نواقص مادرزادی یا مشکلات دیگر ژنتیکی می‌شوند.

افشین یادآورشد: پرسنل خدمات بهداشتی و درمانی، کارکنان آزمایشگاه و برخی از کارکنان بخش‌های تولیدی در مواجهه با این پرتوها هستند.

کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: باتوجه به اینکه زنان بیشتر از مردان به پزشک مراجعه و از کار غیبت می‌کنند، علت این مسئله تا حدودی به وظایف چندگانه آنان از جمله مراقبت از بیماران و فرزندان در خانه دلیل قابل قبولی برای این موضوع است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهرنیز گفت: اهمیت موضوع سلامت و ایمنی شغلی بانوان و ارتقای سطح سلامت شغلی آنان از نقطه ‌نظر کارفرمایان و مسئولان بهداشتی کشور به یک نیاز و ضرورت اساسی مبدل شده است.

“حمید حبیبی نیا” افزود: همواره باید به این نکته توجه داشت که اشتغال زنان در محیط خارج از خانه اغلب با انجام وظایف خانه‌داری و غیره در داخل منزل نیز همراه است، بنابراین می‌توان اذعان داشت که در صورت مشابهت شغلی خاص بین یک زن و مرد، به دلیل وظایف خانه‌داری فشار کاری و استرس‌های آن در زنان بیشتر از مردان است.