استاندار:بوشهر نیاز‌های نساجی بنگلادش را تامین می‌کند
استاندار:بوشهر نیاز‌های نساجی بنگلادش را تامین می‌کند

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: یکی از مشتقات محصول پتروشیمی‌های استان در حوزه نساجی و پوشاک کاربرد دارد که با توجه به نساجی‌های بزرگ در بنگلادش، بوشهر می‌تواند خواستگاه مناسبی برای تامین نیاز‌های آن کشور قرار گیرد.

به گزارش ندای استان؛احمد محمدی‌زاده در نشست با سفیر بنگلادش در ایران اظهار داشت: از جمله اشتراک‌های دیگر استان بوشهر با نقاط سرزمینی کشور بنگلادش می‌توان به بنادر این کشور‌ها اشاره کرد که در زمینه تجارت دریایی می‌توانند باهم تفاهم کنند.

وی گفت: استان بوشهر با داشتن بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرکز مشترک آبی با خلیج فارس و با وجود همسایگی با پنج کشور حوزه جنوبی خلیج‌فارس از استان‌های مهم ایران به شمار می‌رود.

محمدی زاده افزود: تامین ۷۵ درصد گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر با تولید روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در ۱۳ پالایشگاه و تولیدات سالیانه ۶۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در ۲۹ مجتمع، این استان را از هر حیث متمایز کرده است.

وی گفت: وجود ۲ هزار شناور صیادی کوچک و بزرگ در کنار ۱۴ بندر در استان بوشهر به خوبی نشان از ظرفیت‌های تجارت دریایی این استان است.

استاندار بوشهر تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما را از دیگر قابلیت‌های استان برشمرد و افزود: ۱۵ درصد خرمای کشور در استان بوشهر تولید و هر ساله نمایشگاه تخصصی خرما در این استان برای معرفی توانمندی‌ها تشکیل می‌شود.

محمدی زاده گفت: زمینه‌های مشترک اقتصادی بین استان بوشهر با استان‌های دریایی بنگلادش مانند بندر چیتاگونگ وجود دارد که در کنار میگو که توسط تجار و بازرگانان از طریق این بندر وارد بنگلادش می‌شود می‌توان سایر محصولات استان و به خصوص مرتبط با صنعت نساجی را به این کشور صادر کرد.