خبر استاندار برای تجار بوشهری
خبر استاندار برای تجار بوشهری

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: کارگروه مشترک بین بخش خصوصی و حوزه دولتی برای اصلاح فرایند ترخیص کالا، تشکیل می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر، با اشاره به افزایش تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی جنوب کشور، گفت: باید با فراهم شدن سازوکار لازم در کاهش فرایند ترخیص کالا از گمرک‌های استان بوشهر هزینه انبارداری کاهش داده شود.

وی با بیان اینکه با کوتاه شدن زمان ترخیص کالا، بازرگانان مشمول افزایش تعرفه خدمات بندری نمی‌شوند، افزود: باید فرایند ترخیص کالا با نشست‌های تخصصی و استفاده از تجربیات دیگر کشور‌ها اصلاح شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک بین بخش خصوصی و حوزه دولتی در اصلاح فرایند ترخیص کالا، گفت: همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی برای حل مشکلات فعالان بخش اقتصادی و بازرگانی ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مالیاتی بخش تجار و بازرگانان، عنوان کرد: این مشکلات در نشست تخصصی بررسی و راهکار‌های حل این مهم ارائه شود.

محمدی‌زاده کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک‌ها را سبب کاهش هزینه‌های انبارداری دانست و بیان کرد: از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر صادرات و واردات کالا از بنادر است که باید سازوکار لازم فراهم شود تا ضمن کاهش هزینه‌های بندری، زمینه تسریع در ترخیص کالا فراهم شود.

وی از افزایش صادرات و واردات کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات و واردات کالا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن افزایش یافته و درآمد گمرکی نیز ۳۰۰ برابر افزایش داشته است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در ۷ ماه امسال نیز میزان صادرات کالا به کشور‌های مختلف از طریق گمرک‌های استان بوشهر نسبت‌به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خرما در هفته پیش‌رو در بوشهر، گفت: سه‌شنبه ۲۳ آبان شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر خواهیم بود و در کنار آن ضمن برگزاری میز ملی خرما، نشست تخصصی فعالان عرصه خرمانیز تشکیل می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه خرما برای سومین سال است که در بوشهر برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره توجه ویژه به زنان کارآفرین از جمله زنان تحت پوشش نهاد‌های کمیته امداد و بهزیستی مورد توجه قرار بگیرد و از آنان حمایت شود.