تجهیز بیمارستان خلیج فارس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار
تجهیز بیمارستان خلیج فارس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به تجهیزات پیشرفته و به روز پزشکی تجهیز می شود.

به گزارش ندای استان، “احمد محمدی‌زاده” روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: تا دهه فجر امسال یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی، دو دستگاه پمپ قلب، یک دستگاه سنگ شکن، یک دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه ماموگرافی خریداری و در بیمارستان های استان نصب می شود.

وی افزود: استان بوشهر در حوزه درمانی نسبت به کشور دچار یک عقب افتادگی است به گونه ای که در شاخص تخت های بیمارستانی در کشور به ازای هر یک هزار نفر، ۱.۷ تخت وجود دارد در حالی که این آمار در استان بوشهر ۱.۲ تخت به ازای هر یک‌هزار نفر است.

استاندار بوشهر ادامه داد: بر اساس استاندارهای ملی، ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان بوشهر کمبود وجود دارد.

محمدی‌زاده ادامه داد: برای رسیدن به استانداردهای کشوری در شاخص تخت بیمارستانی، اقدامات خوبی در این استان آغاز شده که می توان به آغاز عملیات اجرایی تامین زیرساخت های مورد نیاز ۴۰۰ تخت بیمارستانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال عملیات اجرایی ۳۰۰ تخت بیمارستانی آغاز می شود که ۲۰۰ تخت بیمارستانی در کنگان و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در عسلویه است.

استاندار بوشهر گفت: به موازات شروع عملیات ساخت تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی، با کمک و حمایت های دولت سیزدهم شاهد ورود بخش خصوصی به ساخت بیمارستان و درمانگاه در استان هستیم.

محمدی زاده یادآور شد: در کنار کمبود شدید تخت های بیمارستانی، یکی از ضعف های بخش درمان استان بوشهر کمبود تجهیزات تخصصی است که بخشی از این تجهیزات قدیمی و بخشی نیز وجود ندارند.

وی عنوان کرد: نبود دستگاه “سی تی آنژیوگرافی”، کمبود شدید دستگاه سنگ شکن، کمبود شدید دستگاه “ام. آر. ای”، نبود دستگاه رادیوتراپی و یک سری دیگر از تجهیزات پزشکی سبب شده که مردم استان بوشهر در برخی موارد برای پیگیری سیر درمان ماه ها معطل بخش دولتی استان شده و یا با تحمل هزینه های فراوان به ناچار به استان های مجاور مراجعه کنند که برای آنها هزینه بر است.

استاندار بوشهر ادامه داد: مدیریت ارشد استان بوشهر با درک این معظلات در گام نخست افزایش تخت های بیمارستانی را در دستور کار قرار داده و هم زمان اقدام به نوسازی تجهیزات فرسوده موجود با جایگزینی دستگاه های پیشرفته کرده است.