۲۵۶ سند مالکیت فرهنگیان بوشهر تحویل داده شد
۲۵۶ سند مالکیت فرهنگیان بوشهر تحویل داده شد

ندای استان:در آیینی با حضور مسوولان قضایی و آموزش و پرورش استان بوشهر، اسناد مالکیت ۲۵۶ نفر از فرهنگیان این استان تحویل داده شد.

به گزارش ندای استان، رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز یکشنبه در آیین واگذاری اسناد مالکیت فرهنگیان این استان اظهار کرد: بعد از تلاش های جهادگونه همکاران ما در اداره کل ثبت و اسناد استان بوشهر، شاهد اجرای مقدمات اولیه و صدور اسناد مالکیت ۲۵۶ فقره برای فرهنگیان استان بودیم.

وی افزود: مجموعه قضایی آماده است تمامی اسناد معمولی فرهنگیان استان را در کمترین زمان ممکن تبدیل به اسناد رسمی تک برگ کند.

«مهدی مهرانگیز» اضافه کرد: آمارهای رسمی نشان می دهد که ۳۵ درصد پرونده های حقوقی و کیفری در سطح کشور مربوط به اسناد عادی است که تقریبا همین حدود آمار در استان بوشهر نیز موجود است.

وی ادامه داد: با توجه به این که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع ابطال اسناد عادی مطرح شده انتظار می رود تا پایان امسال با تعیین تکلیف این موضوع شاهد کاهش پرونده های حقوقی و کیفری مرتبط با اسناد عادی در محاکم قضایی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در طی یک سال گذشته، ۹۹.۹ درصد زمین های ملی و ۵۴ درصد اراضی کشاورزی این استان دارای اسناد رسمی شده اند.

مهرانگیز ادامه داد: در کمیسیون رفع تداخلات استان بوشهر فعالیت های استان به گونه ای بوده که مشکل ۱۰۰ در صدی شهرستان های عسلویه و دیلم رفع شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۹۵۶ سند مالکیت رسمی برای فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر صادر شده است.

در این آیین به نمایندگی از ۲۵۶نفر از فرهنگیان استان بوشهر، ۱۳ سند رسمی تک برگ به فرهنگیان تحویل داده شد.