ایجاد ۶ پهنه سکونتگاه ساحلی در بوشهر
ایجاد ۶ پهنه سکونتگاه ساحلی در بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهرگفت: مطالعه ساخت این سکونت‌گاه‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مصوب شد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد سکونتگاه‌های بزرگ در جهان در حاشیه سواحل قرار دارند، اظهار داشت: ایجاد شهرهای جدید با رویکرد مولدسازی از برنامه‌های مهم است که در این راستا ۲۷ منطقه برای احداث شهرهای جدید در نوار ساحلی جنوب طراحی شده است.

وی سهم استان بوشهر را ایجاد ۴ سکونتگاه شامل بیدو گناوه، بربو تنگستان، بردخون دیر و بندر ریگ اعلام و بیان کرد: ۲ منطقه دیگر شامل لاور ساحلی دشتی و یک منطقه حدفاصل گناوه تا بندر امام حسن(ع) پیشنهاد شده که برای انجام طرح مطالعاتی این ۶ سکونت‌گاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مصوب شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: پس از تکمیل طرح مطالعاتی شهرهای جدید در نوار ساحلی استان بوشهر به‌عنوان سکونتگاه‌های ساحلی با رویکرد مولدسازی شکل می‌گیرد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه قبلاً ساخت یک شهر جدید تحت عنوان دلیران در استان بوشهر اجرایی شده است،گفت: شهر مولد دلیران با رویکرد اقتصاد دریا به مساحت ۸۵۰ هکتار در بخش ساحلی دلوار تنگستان طراحی و اجرایی شده است.

وی در ادامه انتقال سند مالکیت پارک‌های ملت و لیان، دهکده گردشگری و دریاچه خلیج فارس به شهرداری بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در دهکده گردشگری پارک ویژه بانوان، در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر دریاچه خلیج‌فارس، در پارک ملت طرح‌های مختلف گردشگری و ورزشی و در پارک لیان زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری بوشهر اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: لازمه زمینه انتقال مالکیت، بهره‌برداری و مدیریت مناطق چهارگانه یادشده با حفظ کاربری به شهرداری بوشهر فراهم شود.