دریافت ۹۶ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر
دریافت ۹۶ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر

ندای استان: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: پیش‌بینی بودجه زکات سال ۱۴۰۲ برای استان بوشهر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که در این هفت ماه اداکنندگان ۹۶ میلیارد تومان پرداخت کنند.

به گزارش ندای استان،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست اعضای شورای زکات استان با اشاره به این‌که مردم استان بوشهر دارای روح تدین ویژه‌ای هستند و از قدیم به ادای فرایض دینی در امور عبادی و مالی بسیار پایبند بوده‌اند، گفت: در بخش زکات هم استان بوشهر از استان‌های ممتاز در کشور است که در برنامه‌ریزی‌ها همیشه جلوتر از زمان برنامه‌ها حرکت کرده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: پیش‌بینی دریافت زکات استان بوشهر برای امسال ۱۲۰ میلیارد تومان است که تا امروز ۹۶ میلیارد تومان یعنی ۶۱ درصد آن تأمین شده است و امیدواریم در ماه‌های مانده از سال مردم استان وجوه زکات خود را به دبیرخانه این شورا پرداخت کنند.

او اضافه کرد: این مبلغ و مبالغی که دولت پرداخت می‌کنند برای همان مکانی که ادای زکات کرده‌اند هزینه می‌شود.

رئیس شورای زکات استان با اشاره به این‌که در این ۱۰ سال آمار زکات استان بوشهر پیشرفت چشمگیری داشته و خدمات شایانی به مردم شده است، گفت: راه‌اندازی صندوق کمک به مستمندان، ایجاد کارگاه‌های زودبازده و شرکت‌های ایجاد اشتغال در مناطق محروم ادای زکات، اجرای طرح‌های کشاورزی برای تولید محصول و اشتغال، ساخت خانه عالم، مسجد و درمانگاه از محل‌های هزینه‌کرد زکات است که برای آن‌ها مصوبات خوبی داشته‌ایم؛ عملیات برخی آغاز شده و برخی دیگر در این ماه‌ها آغاز می‌شود؛ همچنین بخشی از این طرح‌ها تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان این‌که مسئولان استان بوشهر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شرایط در استان از محرومیت خارج شود، ادامه داد: پرداخت جهیزیه، پرداخت و دیون مردم به بانک‌ها، پرداخت قرض‌الحسنه‌های گوناگون، ساخت یا به‌سازی ساختمان‌های نیازمندان، ایجاد برخی از راه‌ها کشاورزی از دیگر مخارج زکات در استان بوشهر است.

او همچنین از مردم استان بوشهر برای پرداخت زکات خود قدردانی کرد و گفت: مردم با پرداخت زکات در این شرایط اقتصادی به خود و جامعه خیر و برکت می‌رسانند.

استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ جایگاه دوم پرداخت زکات کشور را به‌دست آورده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما